شاهدایی اعلام کرد: شروط سه گانه قرارداد با طرف های خارجی در صنعت پتروشیمی

شاهدایی اعلام کرد: شروط سه گانه قرارداد با طرف های خارجی در صنعت پتروشیمی
استفاده از توانمندی شرکت های ایرانی، انتقال دانش و تکنولوژی روز و نیز تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی از جمله شروط اصلی برای همکاری با شرکت های خارجی است.

مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی  در گفتگو اختصاصی با خبرنگار نیپنا،گفت: دولت در تدوین برنامه های توسعه کشور به توسعه صنعت پتروشیمی به عنوان یک اصل توجه دارد، به همین منظور سهم زیادی از سرمایه گذاری ها بر روی صنایع پتروشیمی معطوف شده است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افزود: ورود به صنایع میانی و پایین دستی پتروشیمی با حفط اصل ارزش افزوده نیازمند تکنولوژی است و امیدواریم روند مذاکره با شرکت های خارجی نتیجه مثبتی برای صنعت داشته باشد.

وی اظهار کرد: در خصوص صنایع میانی نیز اقداماتی صورت گرفته اما ورود به صنایع میانی و پایین دستی با ارزش افزوده بالاتر نیازمند تکنولوژی است که متاسفانه تاکنون فقط به چند مورد آن دسترسی داشته ایم که امیدواریم در آینده نزدیک تکنولوژی های مورد نیاز با این بخش را با مذاکره با شرکت های بین المللی به دست آوریم .

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در خصوص نحوه همکاری با شرکت های خارجی، افزود : در تمامی روند مذاکره با شرکت های خارجی برای عقد تفاهم نامه و قرارداد بر روی 3 شرط برای انعقاد قرارداد همواره تاکید می شود.

شاهدایی مشارکت با شرکت های ایرانی، استفاده از توانمندی شرکت های ایرانی، انتقال دانش و تکنولوژی روز و نیز تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی را از جمله شروط برای به ثمر نشستن قراردادها با شرکت های خارجی برشمرد .

معاون وزیر نفت گفت: تاکنون با شرکت های زیادی مذاکره شده است، اما یکی از شرط اصلی حضور شرکتهای خارجی در صنعت پتروشیمی ایران این است، که محصولی را به بازار عرضه خواهند کرد، که برای اولین بار در کشورتولید می شود.

شاهدایی، به تفاهم نامه اخیر با توتال فرانسه اشاره کرد و گفت: طی مذاکراتی که با توتال انجام شده است، به شرطی خوراک مایع در اختیار این شرکت خارجی قرار می گیرد که تبدیل به محصولات با ارزش افزوده صورت شود، اما اینکه طرف خارجی چه زنجیره ای را دنبال می کند و با چه قیمتی، در تفاهم نامه قید نشده است و طرفین در حال مذاکره و بررسی های فنی آن هستند.

۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۰۶
تعداد بازدید : ۴۲۱