واکنش ستاد مبارزه با قاچاق کالا به تفاهم‌ غیرقانونی هلال‌احمر و اموال تملیکی

واکنش ستاد مبارزه با قاچاق کالا به تفاهم‌ غیرقانونی هلال‌احمر و اموال تملیکی
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با غیرقانونی خواندن تفاهم نامه اخیر سازمان اموال تملیکی و هلال احمر در بازتوزیع کالاهای قاچاق مکشوفه تحت عنوان توزیع میان حادثه‌دیدگان، نسبت به این تفاهم نامه واکنش نشان داد.

قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به تفاهم‌نامه اخیر هلال احمر و سازمان اموال تملیکی مبنی بر در اختیار قرار دادن بخشی از کالاهای قاچاق مکشوفه به هلال احمر برای امدادرسانی به محرومان، اظهار داشت: طبق تصریح قانون موجود، واگذاری اموال مکشوفه قاچاق در بازار داخلی به افراد محروم و غیر محروم خلاف قانون است و به هیچ وجه مورد تایید ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیست.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید توجه داشت که سیاست مبارزه با قاچاق کالا، ممانعت از ورود کالای قاچاق به داخل کشور است و این تفاهم‌نامه، سیاست مذکور را زیر سوال برده و به اقتصاد کشور و مردم ضربه می‌زند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر آموزه‌های دینی ما بر روی این مساله تاکید دارند که «بهترین» داشته‌های خود را انفاق کنیم و از این رو شایسته و زیبنده نیست که بخواهیم اجناس قاچاق و بی‌کیفیتی را که نه منشاء و مبداء آن مشخص شد و نه اطمینانی از سلامت آن‌ها وجود دارد را به عنوان کار خیر، میان محرومان و ضعفای جامعه توزیع کنیم. لذا باید پذیرفت که شأن مردم ما بیش از این است.

خورشیدی با اشاره به این تفاهم نامه و تاکید بر غیرقانونی بودن آن گفت: تنها در شرایطی امکان اجرایی شدن این تفاهم‌نامه وجود دارد که کالاهای قاچاق مکشوفه، برای امدادرسانی و عملیات امدادی هلال احمر در خارج از کشور مصرف شود و به هیچ وجه این کالاها اجازه توزیع در داخل کشور تحت هر عنوانی را ندارند.

۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶
تعداد بازدید : ۴۳۰