توسعه اقتصادی زمینه ساز افزایش تجارت بین المللی است

توسعه اقتصادی زمینه ساز افزایش تجارت بین المللی است
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: به دست آوردن بازارهای جهانی برای توسعه اقتصادی یکی از دستاوردهای مهم برجام در زمینه تجارت بین المللی است.
به گزارش شانا، حسینعلی امیری امروز (یکشنبه شب، ٢٤ مردادماه) در نشست شورای اداری شهرستان باشت با اشاره به اینزکه بازارهای جهانی پیش از برجام در ایران فرصت سرمایه گذاری نداشتند، افزود: برجام فرصت سرمایه گذاری برای کشورهای توسعه یافته برای اشتغالزایی و شکوفایی اقتصادی در ایران را فراهم کرده است.

وی گفت: امروزه ایران در مجامع بین المللی به عنوان یک کشور مهم و تاثیرگذار در توسعه اقتصادی جهان نقش مهمی دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی عملیاتی امروزه گامهای بلندی در راستای حل مشکلات مردم و ارتقای سطح اجتماعی و اقتصادی آنان برداشته است.

امیری با بیان این که در دولت گذشته به دلیل ناپایداری وضع اقتصاد و غیرقابل پیش بینی بودن نوسان ارزی مردم دچار مشکل های زیادی شده بودند، بیان کرد: ارزش پولی کشور طی ٣ سال گذشته به یک چهارم افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: نرخ تورم در دولت گذشته بیش از ٤٢ درصد بوده که دولت تدبیر و امید با یک برنامه منسجم این نرخ را به کمتر از ٩ درصد کاهش داده است.

وی انتقاد بعضی از مسئولان از دولت تدبیر و امید را غیرمنصفانه دانست و گفت: نا امید کردن مردم به کشور ضرر می رساند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: امنیت پایدار که امروزه در بسیاری از کشورها به یک دغدغه تبدیل شده به برکت خون شهدا، همکاری مسئولان نظام و هدایت رهبر معظم انقلاب در ایران اسلامی نقطه عطفی است.
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۳۹۶