عرضه فرآورده های نفتی پالایشگاه های اصفهان و شیراز در بورس انرژی

عرضه فرآورده های نفتی پالایشگاه های اصفهان و شیراز در بورس انرژی
بورس انرژی امروز میزبان عرضه کالاهای نفتی شرکت پالایش نفت اصفهان، شرکت پالایش نفت شیراز و پتروشیمی تبریز خواهد بود.

به گزارش شانا، بازار برق بورس انرژی ایران، ٥١٠،٨ قرارداد در قالب ٨٤ معامله و معادل ١٩٤، ٦٤٠ مگاوات ساعت به ارزش ٦٣ میلیارد و ٥٥١ میلیون ریال معامله را در روز یکشنبه (٢٤ مهرماه) تجربه کرد.

شایان یادآوری است که از این رقم ٦٢ میلیارد و ١١٠ میلیون ریال مربوط به معاملات معاملات بار پایه روزانه و ١ میلیارد و ٤٤٠ میلیون ریال مربوط به نماد کم‎باری روزانه بوده است.

در جلسه معاملاتی روز یکشنبه، در سمت خرید تعداد ١٢ شرکت توزیع نیروی برق و در سمت فروش پنچ نیروگاه عرضه‎کننده برق در معاملات مشارکت کردند.

در آغاز جلسه معاملاتی امروز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه ٢٣/٠٦/٩٥ گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه ٢٨/٠٥/٩٥ متوقف شدند.

طی این جلسه معاملاتی، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز کالاهای متانول پتروشیمی زاگرس، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس و قطران ذوب آهن اصفهان در رینگ داخلی عرضه شد که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل ٢،٣٦٨ تن و به ارزش ١٥ میلیارد و ٤٥٩ میلیون ریال بود.

از نکات قابل‌ توجه معاملات امروز می‌توان به رقابت خریداران برای معامله ٤٠٠ تن قطران ذوب آهن اصفهان اشاره کرد.

در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یک سال و بیشتر روز یکشنبه در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در همه نمادهای فعال، ٢٤٠ قرارداد با ارزش بیش از ٢ میلیارد و ٢٨٧ میلیون ریال معامله شد.

در مجموع ارزش کل معاملات روز یکشنبه بورس انرژی ایران به بیش از ٨١ میلیارد و ٢٩٧ میلیون ریال رسید.

در جلسه معاملاتی امروز دوشنبه، افزون بر معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای آیزوریسایکل، حلال ٤٠٠، حلال ٤٠٢، حلال ٤٠٦ و حلال ٤١٠ پالایش نفت اصفهان، حلال ٤٠٢ و حلال ٤١٠ پالایش نفت شیراز و سوخت کوره سبک و نیتروژن مایع پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه می شوند.

۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۵۰
تعداد بازدید : ۵۱۱