افزایش حجم تولید شرکت پتروشیمی پتکیم ترکیه

افزایش حجم تولید شرکت پتروشیمی پتکیم ترکیه
شرکت پتروشیمی پتکیم ترکیه با هدف تامین نیاز داخل و نیز افزایش حجم صادرات توانست در نیمه نخست سال2016 رکوردی جدید را محقق کند.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت پتروشیمی پتکیم ترکیه اعلام کرد، حجم کل تولیدات این شرکت در نیمه اول سال 2016 میلادی با 6.4 درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به یک میلیون و 638 هزار تن رسیده است.
میزان کل فروش این شرکت نیز در همین مدت 935 هزار و 700 هزار تن گزارش شده است که رشد 14.4 درصدی را نشان می دهد.
رقم بهره وری از ظرفیت (Capacity usage) تنها تاسیسات پتروشیمی پتکیم واقع در Aliaga در نیمه نخست امسال 94درصد بود که در مقایسه با رقم 87 درصد در سال 2015 رشد قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.
بر اساس اعلام این شرکت، مجتمع یادشده از ظرفیت تولید سه میلیون و 600 هزار تن در سال برخوردار است. پتکیم جزئیات دیگری درباره سایر تولیدات خود و میزان فروش آن ها منتشر نکرد.
پایگاه خبری دولتی Anatolia ترکیه از تغییرات عمده در ساختار این شرکت پتروشیمی که سابقا دولتی بود و در حال حاضر عمده سهام آن در اختیار شرکت نفت آذربایجان موسوم به سوکار (Socar) قرار دارد؛ خبر داد. ظرف ماه گذشته میلادی بسیاری از مقامات ارشد این شرکت اخراج و نزدیک به 231 نفر از کارکنان آن به ظن ارتباط با گروهی که مسئول کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه شناخته می شود؛ دستگیر شدند.
سعادتین کورکت، مدیر عامل این شرکت، معاون مدیر عامل، رئیس ارتباطات و رئیس تیم امنیتی پتکیم در میان بازداشت شدگان هستند.
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۹
تعداد بازدید : ۵۰۳