صادرات محصولات پتروشیمی دروازه حضور در صحنه بین الملل

صادرات محصولات پتروشیمی دروازه حضور در صحنه بین الملل
صنعت پتروشیمی یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است که باید به این صنعت با توجه به جایگاه ویژه آن توجه ویژه ای شود.

مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس هئیت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی کشورمان صنعتی پیشرو به شمار می رود و باید تاکید کرد که این صنعت یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است. زیرا هم در توسعه موثر است و هم ارزش افزوده ایجاد می کند و هم در اشتغالزایی بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان ساخت: صادرات محصولات پتروشیمی یکی از مزایای ایران است. زیرا کشورهای دیگر نه به میزان ایران گاز دارند و نه می توانند مثل ایران امکانات داشته باشند. بنابراین بهترین کار این است تا مشکلات سر راه صنعت پتروشیمی برداشته شود تا کشور از این مزیت بهترین بهره را ببرد.

کرباسیان با بیان این که بهترین کار این است تا بتوان از یک متر مکعب گاز، ارزش افزوده چند برابر داشته باشیم گفت: یکی از محورهای صادرات غیر نفتی، صادرات پتروشیمی است که در سال های اخیر هم رشد پیدا کرده است. بعد از این که مقدار زیادی از تحریم ها برداشته شده، صادرات محصولات پتروشیمی و دیگر محصولات با سهولت بیشتری انجام می شود. در نتیجه مبادله پول هم ارزانتر شده است. این موارد پیشرفتهای خوبی است که باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح حفظ شود.

 رئیس هئیت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: هنوز به طور کلی همه مشکلات بین المللی حل نشده اما همین اندازه هم بسیار موفقیت آمیز بوده و راه را برای صادرات ایران بسیار هموار کرده است. بنابراین پس از برجام حتما صادرات محصولات پتروشیمی بستر مناسب تری در صحنه بین المللی خواهد داشت.

۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۴۱۴