وابستگی به درآمدهای نفتی توسعه اقتصادی را به تعویق می‌اندازد

وابستگی به درآمدهای نفتی توسعه اقتصادی را به تعویق می‌اندازد
عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این که اقتصاد کشور نباید با هر تغییر و تحول در قیمت نفت متحول شود، گفت: وابستگی به درآمدهای نفتی توسعه اقتصادی را به تعویق می‌اندازد.

عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی تهران، در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که قطع وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی در بلندمدت امکان پذیر است، گفت: باید بتوانیم اقتصاد کشور را از وابستگی به درآمدهای نفتی جدا کنیم، البته این مهم تا حدودی عملی شده است، اما برای تحقق کامل این موضوع به زمان بیشتری نیاز داریم.

وی افزود: اقتصاد کشور نباید با هر تغییر و تحول در قیمت نفت متحول شود، باید بتوانیم درآمدهای نفتی را در بخشهای دیگر اقتصادی از جمله زیرساختهای اساسی کشور سرمایه گذاری کنیم.

آرگون با بیان این که نفت ثروتی ملی محسوب می‌شود و نسل آینده نیز در این ثروت ملی سهیم هستند، تصریح کرد: درآمدهای نفتی باید به جای پرداخت یارانه، موجب توسعه و تحول حوزه های مختلف اقتصادی شود، زیرا در غیر این صورت توسعه مورد نظر تحقق پذیر نخواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این که اقتصاد دانش بنیان جایگزینی مناسب برای اقتصاد نفتی است، عنوان کرد: در صورتی که این موضوع محقق و از حرف به عمل بدل شود بسیاری از چالشهای اقتصادی رفع خواهد شد.

۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۵۱
تعداد بازدید : ۳۸۳