روسیه برای مشارکت در فریز نفتی اعلام آمادگی کرد

روسیه برای مشارکت در فریز نفتی اعلام آمادگی کرد
وزیر انرژی روسیه گفت کشورش آماده مذاکره با دیگر تولید کنندگان عمده نفت در خصوص فریز تولید است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، در حالی که بعید است بازار نفت تا سال آینده میلادی به توازن برسد، روسیه آماده مذاکره با دیگر تولید کنندگان عمده نفت در خصوص فریز تولید است.
نواک گفت، روسیه متعهد به ادامه مذاکره برای تثبیت بازار است.

این اظهارات پس از آن منتشر شد که مطرح شدن زمزمه هایی در مورد نشست غیررسمی اعضای اوپک در ماه سپتامبر در خصوص محدود کردن تولید، موجب تقویت قیمت نفت در هفته گذشته شد. هرچند چند عضو اوپک خواستار محدود شدن تولید هستند، اما در ماه آوریل مذاکرات بر سر فریز تولید نفت، به دلیل بهانه تراشی عربستان و اصار این کشور بر مشارکت ایران به شکست انجامید.

نواک گفت، آن مذاکرات در ماه آوریل حداقل نشان داد که تولید کنندگان می توانند با یکدیگر کار کنند. وی افزود، روسیه آماده «اقدامات مشترک» است زیراچرخه فعلی قیمت های پایین نفت بعید است تا اواخر سال 2017 پایان یابد.

محمد بن صالح السدا، وزیر انرژی قطر و رئیس دوره ای اوپک روز 8 اوت گفته بود، اعضای این سازمان ماه آینده نشستی غیررسمی را در الجزایر برگزار خواهند کرد. پس از این اعلام، عربستان اعلام کرد که آماده همکاری با تولید کنندگان برای اقدام در جهت تثبیت قیمت نفت است.

نشست الجزایر قرار است در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی برگزار شود. در این نشست عربستان و روسیه نیز حضور خواهند داشت. حامیان پیشنهاد فریز تولید احتمالا با مخالفت های برخی از اعضای اوپک مواجه خواهند شد که هم اکنون با ظرفیت کمتری تولد می کنند.

به گفته جیووانی استانوو، تحلیلگر یو بی اس گروپ، ایران هنوز به سطح تولید قبل از تحریم ها دست نیافته،و نیجریه و لیبی نیز تولید پایینی دارند.

۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۱
تعداد بازدید : ۳۹۴