روابط تهران و پکن در حوزه نفت و بانکی گسترش می‌یابد

روابط تهران و پکن در حوزه نفت و بانکی گسترش می‌یابد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: روابط ایران و چین در بسیاری از زمینه ها از جمله مبادلات تجاری، همکاریهای اقتصادی، همکاری در حوزه نفت، روابط بانکی و پروژه های در دست اجرا توسعه می‌یابد.

به گزارش شانا، شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین از امروز (سه‌شنبه، ٢٦ مردادماه) به مدت ٢ روز در شهر پکن برگزار می‌شود و علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس طرف ایرانی در این نشست حضور دارد.

وی در این باره نشست گفت: اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین در حالی فعالیت خود را آغاز می‌کند که روابط سیاسی ٢ کشور در سطح بسیار ایده آلی قرار دارد و همچنین به دلیل وجود زمینه های خوب همکاری در حوزه های اقتصادی، امیدواری به افزایش این روابط بین ٢ کشور همچنان چشمگیر است.

طیب نیا محورهایی که در این اجلاس مورد توجه قرار می‌گیرد را شامل همه زمینه های توسعه روابط ایران و چین از جمله مبادلات تجاری، همکاریهای اقتصادی، همکاری در حوزه نفت، روابط بانکی و پروژه های در دست اجرا دانست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: یکی از برنامه های مورد توجه کمیسیون مشترک اقتصادی ٢ کشور در اجلاس شانزدهم بحث و تبادل نظر در خصوص گسترش همکاریها و رفع موانع و محدودیتها بویژه در حوزه بانکی است.

وی عنوان کرد: هنوز بین بانکهای ٢ کشور مشکلاتی وجود دارد، اما با گفتگوهای خوب و سازنده‌ای که صورت گرفته امیدوارم مشکلات و محدودیتهای موجود بزودی برطرف شود.

طیب نیا در ادامه از چین به عنوان یکی از بزرگترین شریک تجاری ایران طی سالهای اخیر نام برد که حجم روابط تجاری ٢ کشور همواره رو به افزایش بوده و روند رو به رشدی داشته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: تبادلات تجاری کشور در سالهای اخیر نیز در حال گسترش بوده و طی ٢ سال گذشته اگرچه به دلیل کاهش قیمتهای جهانی ارزش مبادلات تجاری ٢ طرف قدری کاهش پیدا کرد، اما به لحاظ مقدار و حجم این روابط همواره رو به افزایش بوده است.

۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۴۹۱