راه اندازی هشت طرح پتروشیمی به ارزش 7.4 میلیارد دلار در مصر

راه اندازی هشت طرح پتروشیمی به ارزش 7.4 میلیارد دلار در مصر
مصر با هدف حضور فعال در صنعت پتروشیمی قاره افریقا چند طرح بزرگ توسعه ای در این صنعت را راه اندازی کرد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی زاویا (zawya)، بخش نفت در مصر هشت طرح بزرگ پتروشیمی را به ارزش هفت میلیارد و 400 میلیون دلار با ظرفیت تولید چهار میلیون و 500 هزار تن در سال راه اندازی کرده است.
طارق الملا، وزیر نفت مصر، در تاریخ یکشنبه 24 مردادماه اعلام کرد که پروژه های یادشده شامل مجموعه پتروشیمی شرکت اتیلن و مشتقات مصر (Ethydco) است که سرمایه ای معادل یک میلیارد و 900 میلیون دلار به ساخت آن اختصاص یافت.
این مجموعه جدید روز یکشنبه با حضور عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور، جمعی از وزرای دولت و تعدادی از مقامات ارشد نظامی راه اندازی شد.
الملا در سخنرانی مراسم افتتاحیه اظهار کرد: هزینه تولید محصولات پتروشیمی از طرح های تازه راه اندازی شده نزدیک به 2 میلیارد و 400 میلیون دلار تخمین زده می شود. البته وی گفت که این هزینه پیش از سال 2000 حدود 450 میلیون دلار برآورد می شد.
وزیر نفت مصر ادامه داد: هشت پروژه پتروشیمی یادشده در چهار استان پورت سعید، سوئز، دمیاط و اسکندریه واقع شده اند.
در آغاز سال 2002 میلادی، بخش نفت مصر با اتخاذ راهبردی تازه به منظور توسعه صنعت پتروشیمی این کشور، هلدینگ پتروشیمی مصر موسم به ای کم (ECHEM) را تاسیس کرد. بخش نفت این کشور در کنار افتتاح مجموعه پتروشیمی شرکت اتیلن و مشتقات مصر تا کنون هفت پروژه عظیم پتروشیمی دیگر را راه اندازی کرده است.
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۴۴۰