تمام ۱۵ ایراد اصلی قراردادهای جدید نفتی باید رفع شود

تمام ۱۵ ایراد اصلی قراردادهای جدید نفتی باید رفع شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه تاکنون تنها ۳ مورد از ایرادات اصلی مطرح شده درباره مدل جدید قراردادهای نفتی اصلاح شده است گفت: این قراردادها باید منافع کشور را تامین کند.

محمد خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس درباره قراردادهای نفتی گفت: برگزاری جلسه غیرعلنی بر اساس قانون ایرادی ندارد و دلیل دولت برای برگزاری جلسه غیر علنی طرح برخی موارد خاص اعلام شده است.

وی با اشاره به اهمیت قراردادهای نفتی گفت: از آنجایی که نوع  این قراردادها مهم و مدت دار است و معمولاً‌ زمان آن بیشتر از 5 سال است، نیازمند حساسیت بیشتر است. هم وزارت نفت و هم مجلس بر این موضوع حساسیت دارد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بررسی قراردادهای جدید نفتی مجلس به دنبال قراردادهایی است که اکتشاف، استخراج، توسعه و تولید را مد نظر داشته باشد و نسبت به نوع دیگر قراردادها برتری داشته باشد.

خالدی بیان کرد: مقام معظم رهبری در نامه‌ای به علی لاریجانی به 15 اشکال مهم در IPC اشاره کردند که گویا تاکنون فقط سه مورد آن اصلاح شده است. ما بقی ایرادها نیز باید اصلاح شود. اینکه در یک جلسه بررسی قراردادها پایان پذیرد، هنوز مشخص نیست. به دنبال این هستیم که سرانجام این قراردادها به نفع کشور باشد. وکلای مجلس نمایندگان مردم در جلسه هستند و تلاش می‌کنیم قراردادها به گونه اجرایی شود که برای کشور در شرایط حال و آینده مفید باشد.

۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۵۳
تعداد بازدید : ۵۱۲