لاریجانی: خصوصی‌سازی به نفع صنعت نفت است

لاریجانی: خصوصی‌سازی به نفع صنعت نفت است
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت مجلس از صنعت نفت گفت:‌ در شرایط فعلی نوک حملات زورگویان بین‌المللی به سمت اقدامات وزارت نفت است و از این جهت تدبیر این است که در داخل کشور در زمینه بودجه و سرمایه‌گذاری به شرکت‌های نفت وگاز برای اجرای پروژه‌ها کمک شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی که در جریان بررسی عملکرد صنعت نفت و گاز در جلسه علنی صبح امروز مجلس سخن می‌گفت، با تاکید بر لزوم در اولویت قرار گرفتن سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفت وگاز، آن را از منافع کشور توصیف کرد و گفت: در این راستا محدودیت‌ها باید رفع شود تا ما سرمایه‌گذاری جدی‌تری را در این بخش شاهد باشیم.

 

وی افزود: خوشبختانه در بودجه 91، هم در سهم وزارت نفت، هم امکان استفاده از صندوق توسعه ملی و همچنین اوراق مشارکت، امکانات خوبی برای این بخش دیده شده است.

لاریجانی، لزوم استفاده از نیروهای خبره و مهندسین مبتکر را مورد تاکید قرار داد و افزود: هرچه بتوانیم سهم شرکت‌های داخلی را در بخش نفت و گاز افزایش دهیم، اینها آورده کشور در آینده خواهد بود و پاسخی به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری است.

 

رییس مجلس در ادامه با تاکید بر توجه به اجرای اصل 44 خاطر نشان کرد: این مسیر در بخش‌های مختلف شرکت نفت و گاز خصوصا پتروشیمی باید محقق شود، البته گام‌هایی در این زمینه برداشته شده است اما اگر سرعت کافی باشد می‌توان بهتر از صندوق توسعه نیز استفاده کرد و مطمئنا خصوصی‌سازی به نفع صنعت نفت است.

 

وی همچنین لزوم تلاش برای تدوین هر چه سریعتر سند راهبردی انرژی را مورد اشاره قرار داد و گفت: وزارت نفت همچنین باید در مورد اساسنامه شرکت گاز و پتروشیمی اقدام کند و به آن سرعت ببخشد تا کارها بر اساس مبنای درستی پیش برود.

۴ تیر ۱۳۹۱ ۱۴:۱۳
تعداد بازدید : ۹۱۵