سمینار بررسی فرصت های تجاری سه کشور آفریقایی برگزار شد

سمینار بررسی فرصت های تجاری و آشنایی با بازار سه کشور آفریقای جنوبی، نیجریه و الجزایر با حضور رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در این کشورها برگزار شد.

سمینار بررسی فرصت های تجاری و آشنایی با بازار سه کشور آفریقای جنوبی، نیجریه و الجزایر با حضور رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در این کشورها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران در این سمینار که با حضور تجار و وفعالان بازرگانی کشورمان در محل سالن کنفرانس نمایشگاه بین المللی تهران برگزارشد مدیر کل دفتر تخصصی تجارت با کشورهای عربی و آفریقایی ضمن تشریح وضعیت تجاری کشورمان به هر یک از این سه کشور به گوشه ای از موضوعات مرتبط با تجارت دو سویه این سه کشور آفریقایی و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

در ادامه این سمینارافتخاری رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوب، قبلان، رایزن کشورمان در نیجریه و همچنین ساعدی رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور الجزایر هر کدام به تفصیل اطلاعات خود را در خصوص بازار این کشور ها ارایه کردند.

                                                            

موضوعاتی چون مناسبات تجاری، وضعیت سرمایه گذاری کشورمان در این بازارهای هدف، میزان مبادلات تجاری بین دو کشور، تولید ناخالص ملی، مهمترین احکام و قوانین واردات و صادرات این کشورها، معرفی شرکت های مرتبط با واردات و صادرات در این کشور ها و معرفی نمایشگاه ها و رویداد های تجاری در این سه بازار هدف محور گزارشها و مباحث ارایه شده توسط رایزنان بازرگانی کشورمان در این همایش بود.

در ادامه این نشست با طرح سوالاتی از سوی شرکت کنندگان در این مراسم مباحث مورد علاقه ایشان در خصوص کشورهای مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

۴ تیر ۱۳۹۱ ۱۴:۲۷
روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران |
تعداد بازدید : ۱,۰۱۰