نقشه راه همکاریهای ایران و اسپانیا در حوزه انرژی تدوین می‌شود

نقشه راه همکاریهای ایران و اسپانیا در حوزه انرژی تدوین می‌شود
مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت گفت: این سازمان با توجه به ظرفیتهای داخلی، اقدام به تدوین نقشه راه همکاری اقتصادی با کشورهای مختلف جهان در حوزه بیمه‌ های صادراتی، انرژی، انرژیهای تجدیدپذیر کرده که یکی از این کشورها اسپانیاست.

به گزارش شانا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، ابوالفضل کوده‌ئی، مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت، در نشست هم‌اندیشی تهیه نقشه راه همکاری اقتصادی ایران و اسپانیا که با حضور نمایندگان شورای همکاری ٢ کشور و بیش از ٥٠ تن از بازرگانان و فعالان اقتصادی حوزه اسپانیا در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: ایران در نظر دارد بعد از اتریش، نقشه راه همکاری اقتصادی ایران و اسپانیا، دومین کشور اروپایی را به پایان برساند.

وی با بیان این که عزمی جدی در میان مسئولان اقتصادی کشور برای رشد روزافزون صادرات غیرنفتی وجود دارد، افزود: سازمان توسعه تجارت در شرایط جدید جهانی و با توجه به ظرفیتهای داخلی، اقدام به تدوین نقشه راه همکاری اقتصادی با کشورهای مختلف جهان کرده که تلفیقی از همکاری‌های فناورانه، بانکی و تامین مالی، صنعت، بیمه های صادراتی، انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، ریلی، راه‌آهن و گردشگری است.

کوده‌ئی تصریح کرد: این نشست با هدف همفکری درباره تدوین نقشه راه همکاری‌های اقتصادی با اسپانیا برگزار شده است تا بخش خصوصی و دولت در کنار یکدیگر به بهترین شکل ممکن همسو با تعاملات اقتصادی و گسترش بازار ایران در اسپانیا، برنامه‌ای منسجم و جامع تدوین کنند.

در ادامه این نشست، نمایندگان شرکتهای مختلف به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در جهت توسعه صادرات کالاها و خدمات ایرانی به اسپانیا و مشکلات و چالشهای پیش رو پرداختند که نظرات و مطالب فنی و تخصصی مطرح شده در سند پیش‌نویس نقشه راه لحاظ شد.

شایان یادآوری است که یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و اسپانیا، ٢٠ اردیبهشت ماه امسال میان مقامهای اقتصادی ٢ کشور امضا شد و پس از آن تدوین نقشه راه همکاری‌های اقتصادی در دستور کار دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت قرار گرفت.

۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۰۹
تعداد بازدید : ۳۷۵