قراردادهای نفتی از تیررس مجلس خارج نیست

قراردادهای نفتی از تیررس مجلس خارج نیست
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیئت تطبیق قوانین در حال بررسی نظرات انتقادات و سوالات نمایندگان در قراردادهای نفتی است گفت: مصوبه جدید دولت در قراردادهای نقتی باید در هیئت تطیبق بررسی شود پس این موضوع به هیچ عنوان از تیررس مجلس خارج نیست.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی  در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به این تذکر حاجی دلیگانی در مورد قراردادهای نفتی گفت: یکشنبه جلسه غیررسمی برای توضیح درمورد قراردادهای نفتی برگزار شد؛ چون ما دیدم نظرات مختلفی در رسانه‌ها مطرح می‌شود از مجلس در مورد برگزاری جلسه به صورت علنی و غیر علنی رای‌گیری کردیم؛ البته بنده گفتم که تفاوتی نمی‌کند جلسه علنی یا غیر علنی باشد و تنها فایده برگزاری غیرعلنی طرح شدن مباحث به صورت راحت‌تر است. موضوع بر سر محرم یا نامحرم بودن مردم نیست؛ قطعا مردم محرم هستند ولی دشمنانی هستند که به صحبت‌های ما گوش می‌دهند.

وی افزود: نمایندگان به برگزاری جلسه به صورت غیرعلنی رای دادند و مباحث به راحتی مطرح شد، پس موضوع تخلف، مطرح نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: هیئت تطبیق قوانین نظرات نمایندگان در مورد قراردادهای نفتی را گرفته و نظرش را به دولت منعکس می‌کند. این مصوبه‌ای که شما مطرح کردید برای گذشته است و شاید دیروز ابلاغ شده است.

وی افزود: البته اگر همه مواردی که به هیئت تطبیق داده شده در نهایت اعمال نشود باز هم این هیئت تطبیق است که باید بررسی کند و نظر نهایی بدهد، پس موضوع از تیررس مجلس خارج نیست چون باید مصوبه جدید نیز در این هیئت مورد بررسی قرار گیرد از این رو نگران نباشید.

به گزارش ایسنا، حسین علی حاجی دلیگانی در تذکری با اشاره به صحبت‌های رییس مجلس در نطق پیش از دستور در مورد رعایت شان مجلس و با استناد به بند 11 ماده 24 آیین نامه در تذکری گفت: مجلس از ساعت 8 تا 11 صبح روز یکشنبه جلسه غیرعلنی برای موضوع قراردادهای نفتی برگزار کرد البته به نظر ما هیچ چیز محرمانه‌ای نبود ولی به هر حال شما در مورد برگزاری غیر علنی جلسه از مجلس رای گرفتید.

وی خطاب به لاریجانی  گفت: شما در این جلسه مطرح کردید که اشکالات مطرح شده در این جلسه به هیئت تطبیق قوانین داده می‌شود و این هیئت بررسی های لازم را انجام داده و در نهایت اشکالات در دولت مصوب می‌شود. این قرار در مجلس گذاشته شد تا سوالات و انتقادات به قراردادها جمع آوری و به هیئت تطبیق داده شود تا این اشکالات مورد بررسی قرار گکرفته و به هیئت دولت داده شود تا آن را به تصویب برساند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: در چنین شرایطی روز گذشته اخباری در رسانه‌ها آمد مبنی بر آن که همان الگوی قرارداد نفتی توسط معاونت اول رییس جمهور ابلاغ شد، ما فکر می‌کنیم مجلس دور خورده است؛ چرا که اشکلات موجود در قراردادهای نفتی به ضرر منافع ایران است.

۲ شهریور ۱۳۹۵ ۰۹:۴۹
تعداد بازدید : ۴۴۵