"هفته دولت مبارک" / تولیدی شدن 27 طرح جدید پتروشیمی طی دوره سالهای 91 تا مرداد95

"هفته دولت مبارک" / تولیدی شدن 27 طرح جدید پتروشیمی طی دوره سالهای 91 تا مرداد95
تعداد طرح های پتروشیمی که از ابتدای سال 91 تا پایان مرداد ماه سال 95 به تولید رسیده اند، به 27 مورد رسیده است وروند بهره برداری از طرح های جدید همچنان ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛ در سال 1391 چندین طرح مختلف در نقاط مختلف کشور به بهره برداری رسید و منطقه ویژه اقتصادی پارس عسلویه و نیز منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی هر کدام میزبان افتتاح 3 طرح بودند و طرح های فرمالین پتروصنعت گامرون(بندر عباس) و نیز پلیمر کرمانشاه از دیگر طرح هایی بود که به بهره برداری رسید و افزون بر این طرح ها باید به افتتاح فاز نخست خط لوله اتیلن غرب نیز اشاره کرد و در مجموع 9 طرح توسعه ای در صنعت پتروشیمی با ظرفیت 4420 هزار تن در سال 91 به بهره برداری رسیدند.
بر اساس این گزارش، 9 طرح پتروشیمی نیزدر سال 1392 در مجموع به ظرفیت 2700 هزار تن درسال به بهره برداری رسیدند که منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیشترین سهم را دارا بود و 5 طرح در این منطقه افتتاح شد.
همچنین طرح های توسعه ای دیگری نیز در تبریز، ارومیه،اراک و نیز شازند در سال 92 به بهره برداری رسید.
این گزارش می افزاید: سال 1393 فقط یک طرح به بهره برداری رسید و آن پلی اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام به ظرفیت 300 هزار تن بود.
در سال 1394 نیز دو طرح PBR/SBR تخت جمشید به ظرفیت 45 هزار تن و نیز قطعه های 8 ،9 و 10 خط لوله اتیلن غرب افتتاح شدند و سرانجام از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه 6 طرح وارد مدار تولید شده اند که عبارتند از پتروشیمی های لرستان، ومهاباد، واحد اسید سولفوریک پتروشیمی ارومیه، اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز، اتیل گلایکول پتروشیمی مروارید و نیر فاز دوم پتروشیمی کاویان که این طرح ها در مجموع 4109 هزار تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشورمان افزودند.
۲ شهریور ۱۳۹۵ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۵۳۱