امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق تهران و استان فوجیان

با حضور هیات اقتصادی ایالت فوجیان چین در اتاق تهران، تفاهم‌نامه همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان این ایالت و اتاق تهران به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، معاون شهردار فوجو، مرکز استان فوجیان چین که در راس یک هیات اقتصادی به اتاق تهران آمده است در ملاقات با دبیرکل اتاق تهران ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور را عنوان کرد. در این دیدار در مورد توسعه همکاری‌های اقتصادی بین نهادهای بخش خصوصی و زمینه‌سازی بخش دولتی برای تقویت این همکاری‌ها بحث و تبادل‌نظر شد.


در این ملاقات «چن وینین»، شهردار فوجو، با بیان اینکه استان فوجیان یکی از مراکز مهم و پیش‌روی اقتصادی و صنعتی کشور چین است، گفت: صنعت قطعه‌سازی و لوازم یدکی خودرو، صنایع کشتی‌سازی، ذوب‌آهن، پوشاک و غذاهای دریایی، شاکله صنعت و کسب‌و‌کار این استان را تشکیل می‌دهد. وی با اشاره به اینکه ایران جزو کشورهای قدرتمند منطقه خاورمیانه است و پیشرفت و توسعه آن از چشم کشور چین به دور نمانده است، افزود: ما علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران و در زمینه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی هستیم و تفاهم‌نامه همکاری میان استان فوجیان و اتاق تهران نیز در همین راستا است.


جلب سرمایه‌گذاری هدفمند از اهداف اتاق تهران است
دبیرکل اتاق تهران نیز در این نشست، با معرفی اتاق تهران و ظرفیت‌های بالای آن در اقتصاد ایران، استراتژی کلیدی کشور در دوره پساتحریم را جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی عنوان کرد و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری‌های هدفمند را یکی از راهبردهای اتاق بازرگانی تهران دانست. بهمن عشقی با اشاره به تعامل دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، از آمادگی اتاق تهران برای ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری‌‌های اقتصادی خبر داد و اظهار امیدواری کرد با اجرای تفاهم‌نامه همکاری‌ها، سرمایه‌گذاری دو استان تهران و فوجیان شدت و حدت بیشتری پیدا کند. بهمن با اشاره به موفقیت چین در رشد اقتصادی و تبدیل شدن به یکی از اقتصادهای بزرگ جهان، عنوان کرد که همکاری بنگاه‌های ایرانی و چینی می‌تواند در جهت افزایش بهره‌وری برای توسعه تولید برای گسترش صادرات کالا و خدمات به بازارهای بین‌المللی باشد.


در این دیدار فریدون وردی‌نژاد، مشاور ویژه دبیرکل اتاق تهران در امور چین که سابقه فعالیت چهارساله به عنوان سفیر کشورمان در پکن را دارد و محمدرضا بختیاری، معاون امور بین‌الملل اتاق تهران نیز حضور داشتند.


در انتهای این دیدار یک تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق تهران و استان فوجیان به امضا رسید که براساس آن دو طرف متعهد شدند با رد و بدل کردن اطلاعات و آمار، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های اقتصادی را به یکدیگر اطلاع دهند. هم‌چنین دو طرف با ارسال یا پذیرش هیات‌های تجاری طرفین در جهت آشنایی هر چه بیشتر فعالان اقتصادی دو طرف گام برمی‌دارند. این تفاهم‌نامه به امضای معاونان اتاق تهران و اتاق فوجو رسید.

۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۴۸۲