پس از ایجاد چهار گمرک اختصاصی برای نفت//تاسیس بانک صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت

پس از ایجاد چهار گمرک اختصاصی برای نفت//تاسیس بانک صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت
وزیر نفت با تشریح فعالیت های همه جانبه برای تسهیل امور و شتاب دادن به اجرای پروژه های نفتی از ایجاد چهار گمرک اختصاصی برای صنعت نفت خبر داد و گفت: تاسیس بانک صنعت نفت نیز در دستور کار قرار دارد.
 

به گزارش خبرنگار شانا، مهندس قاسمی عصر دیروز (شنبه سوم تیر) در حاشیه امضای تفاهمنامه ایجاد گمرک اختصاصی نفت در جمع خبرنگاران گفت: تاسیس گمرک اختصاصی نفت سبب شتاب بخشی در روند صادرات و واردات نفت و فرآورده های نفتی و کاهش هزینه ها در این بخش می شود؛ ضمن آنکه توسعه صنعت نفت را نیز به همراه دارد.

مهندس رستم قاسمی تصریح کرد: در مرحله نخست گمرک اختصاصی نفت در شهرهای تهران، بندرعباس، بندر امام خمینی و عسلویه احداث می شود.

وی گفت: قوانین حاکم بر گمرک جمهوری اسلامی ایران در کمرگ اختصاصی صنعت نفت اجرا می شود و با تاسیس این گمرک تخصصی شتاب بیشتری در تخلیه و بارگیری تحهیزات صنعت نفت ایجاد می شود.

وزیر نفت در باره همکاری گمرک با صنعت نفت گفت: در یک سال گذشته گمرک همکاری خوبی در روان سازی ترخیص کالاها و تجهیزات صنعت نفت داشته و بسیاری از مشکلات صنعت نفت حل شده و این مهم نقش قابل توجهی در شکوفایی صنعت نفت داشته است.

وزیر نفت با اشاره به تاثیر مثبت راه اندازی کمرگ اختصاصی نفت در روند اجرای پروژه های پارس جنوبی گفت: گمرک همکاری خوبی در ترخیص کالا و تجهیزات پروژه های پارس جنوبی از گذشته داشته است، ضمن آنکه هم اکنون پروژه های زیادی در نواحی مرزی کشور از کرمانشاه تا شهرهای جنوبی کشور در صنعت نفت در جال اجراست و ترخیص کالا یکی از مهمترین موضوع ها در پیشرفت پروژه های این صنعت است.

وزیر نفت همچنین از راه اندازی فازهای 22 تا 24 و فاز 13 در سال آینده و فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در سال جاری خبر داد و گفت: تمام امکانات صنعت نفت برای بهره برداری از این فازها بسیج شده است.

معرفی طرح های صنعت نفت برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی

وزیر نفت با بیان این که بر اساس بودجه امسال 18 درصد از منابع صندوق توسعه در اختیار وزارت نفت قرار گرفت، افزود: جلسه های خوبی با مجموعه بانک ها و صندوق توسعه ملی در این زمینه برگزار شده است.

قاسمی افزود: به زودی طرح های صنعت نفت با اولویت میادین مشترک برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به بانک های عامل معرفی می شود.

وزیر نفت با اشاره به اهمیت توسعه میدان های مشترک نفت و گاز گفت: تا پایان سال 91 همه میدان های مشترک و فازهای پارس جنوبی از جمله فاز 11 میدان مشترک گازی پارس جنوبی را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی در باره آغاز دور جدید تحریم های نفتی از هفته آینده گفت: تحریم ها علیه صنعت نفت نکته جدیدی ندارد و از گذشته آغاز شده بود.

۴ تیر ۱۳۹۱ ۱۴:۳۱
تعداد بازدید : ۹۲۷