دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو برگزار می‌شود
نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو در حالی دومین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند که با سفر رییس‌جمهور به آذربایجان و امضای ۶ سند و یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور، زمینه برای حضور فعالان اقتصادی ایران در این همسایه شمالی بیش از پیش فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مدیر برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو ضمن اعلام برگزاری این نمایشگاه در شهریور ماه سال جاری گفت: تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی با مشارکت در این نمایشگاه جای پای خود را در آذربایجان مستحکم‌ می‌کنند.

حسن مرتجی با بیان این خبر افزود: با توجه به سفر رییس‌جمهوری کشورمان به آذربایجان و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی با این همسایه شمالی، برگزاری نمایشگاه فرصت مغتنمی برای بخش خصوصی ایران است تا فرصت‌ها و ظرفیت‌های حضور در آذربایجان را شناسایی کند و برای صادرات به این کشور برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشد.

وی با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه ایران در ترکمنستان اعلام کرد: نمایشگاه ایران پروژه در ترکمنستان به دلایل فنی به تعویق افتاد اما اکنون بسیاری از تجار و بازرگانانی که قصد حضور در نمایشگاه ترکمنستان را داشتند، در دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در آذربایجان مشارکت کرده اند.

مرتجی خاطرنشان کرد: دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه آذربایجان با موضوعات نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت ساختمان و انرژی، آب و برق، محصولات و تکنولوژی‌های کشاورزی و تجهیزات وابسته و خدمات فنی و مهندسی 29 تا 31 شهریورماه سال جاری در اکسپو سنتر شهر باکو برگزار می‌شود و قرار است همایش تجاری ایران و آذربایجان نیز یک روز پیش از  برگزاری نمایشگاه در محل سالن همایش‌های هتل هیلتون باکو برگزار شود.

مرتجی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه بیزینس فروم ایران و آذربایجان نیز با محوریت نفت، گاز، پتروشیمی و ساختمان، صنعت برق و آب، صنعت غذا، صنعت خودرو، بانکداری، صنعت کشاورزی، تجهیزات پزشکی،  حمل و نقل ریلی، گردشگری، توریسم درمانی و صنعت بیمه و... در محل نمایشگاه بین‌المللی باکو برگزار می‌شود تا امکان مراودات و مبادلات میان تجار و بازرگانان ایران و آذربایجان بیش از پیش فراهم شود.

این فعال صنعت نمایشگاهی کشور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده در این نمایشگاه 11 سند همکاری همه جانبه میان تهران ـ باکو با حضور مقامات بلند پایه دو کشور به امضا برسد و همچنین محققان، دانشمندان و پژوهشگران دو کشور ضمن مذاکره و گفت‌وگو پیرامون موضوعات نمایشگاه با معرفی حوزه فعالیت و کالاهای خود، قراردادهای دیگری امضاء کنند.

وی تصریح کرد: تمامی کالاهای قابل صدور ایرانی در بخش‌های صنعت ساختمان، تجهیزات صنعت نفت و گاز، سازه‌های مهندسی، پروژه‌های فنی و مهندسی و توسعه شهری و ساخت وسازها، خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های راهسازی، پل‌سازی، آسفالت، انتقال لوله‌های نفت وگاز، محصولات صنعتی، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، گچ، رنگ و رزین، سرویس‌های بهداشتی، سنگ، شیشه، درب وپنجره، لوله‌های‌ جهت انتقال آب و فاضلاب، بالابرها، سیستم‌های آبیاری و کشاورزی، ماشین‌آلات ساختمانی، برق و تجهیزات مرتبط با آن و محصولات بهداشتی قابل عرضه است.

مرتجی در عین حال افزود: برای استقبال هر چه بهتر از این نمایشگاه، تبلیغات وسیعی نسبت به سال گذشته در تمام زمینه‌ها در نظر گرفته‌ایم و به طور مثال از یک ماه پیش نصب بنرها در بیلبوردهای شهر باکو و اتوبوس‌ها آغاز شده است؛ ضمن اینکه 15روز مانده تا آغاز نمایشگاه از طریق رادیو و تلویزیون و جراید و شبکه‌های اینترنتی اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم آذربایجان در خصوص برگزاری این نمایشگاه داده خواهد شد.

وی گفت: سفارت ایران در آذربایجان و رایزن بازرگانی کشورمان کمک زیادی به برگزاری این نمایشگاه کرده‌اند و خوشبختانه شرکت گاز پروما آذربایجان به صورت جدی و کامل وارد صحنه شده و از برگزاری نمایشگاه به صورت جدی حمایت کرده است.

۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۴۹
تعداد بازدید : ۴۹۲