افت 35 درصدی صادرات پتروشیمی سنگاپور

افت 35 درصدی صادرات پتروشیمی سنگاپور
سنگاپور به دلیل شرایط بازار با افت صادرات محصولات پتروشیمی خود مواجه شده است.
به گزارش نیپنا به نقل از بلومبرگ، داده های رسمی منتشر شده نشان می دهد که صادرات پتروشیمی سنگاپوردر ماه ژوئیه امسال با 35 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال، به 997 میلیون و 500 هزار دلار سنگاپور (معادل 744 میلیون دلار) رسید. این افت صادرات به دنبال کاهش کلی در صادرات غیر نفتی این کشور (NODX) رخ داد.
بر اساس اعلام موسسه International Enterprise (IE) سنگاپور، صادرات غیر نفتی این کشور در ماه ژوئیه با افت 10.6 درصدی همراه بود و به رقم 12 میلیارد و 600 میلیون دلار سنگاپور رسید. این در حالیست که در ماه پیش از آن رقم کاهش صادرات 2.4 درصد بود.
گروه تحقیقاتی DBS، مستقر در سنگاپور، می گوید: حتی اگر شاهد بهبود نسبی این رقم باشیم؛ نکته مهم این است که همچنان در وضعیت قرمز قرار داریم و این موضوع بار دیگر نشان دهنده شرایط چالش انگیز اقتصاد بین المللی است.
اگر صادرات سنگاپور به میزان بیشتری کاهش یابد و بخش تولید عملکرد ضعیف تری نشان دهد؛ کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه آتی اجتناب ناپذیر است.
صادرات پتروشیمی سنگاپور به چین و اندونزی در ماه ژوئیه به ترتیب تا 26.7 و 48.2 درصد کاهش یافت.
همچینین صادرات بنزن این کشور در ژوئیه سال جاری میلادی نسبت به پارسال افت 96.4 درصدی را تجربه کرد و به دو هزار و 901 تن رسید. صادرات متانول این کشور نیز در همین مدت 75.9 درصد کاهش یافت و به هزار و 222 تن رسید.
اما پاراکسیلن و نفتا تنها محصولاتی بودند که صادرات آن ها به ترتیب رشد 22.5 و 9.91 درصدی را تجربه کردند.
۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۵:۰۸
تعداد بازدید : ۴۰۱