وزیر صنعت لبنان در راس هیئتی ٧٠ نفره عازم تهران شد

وزیر صنعت لبنان در راس هیئتی ٧٠ نفره عازم تهران شد
وزیر صنعت لبنان در راس یک هیئت ٧٠ نفره متشکل از صاحبان صنایع، بازرگانان و نمایندگان بخش اقتصادی و بانکی لبنان شامگاه شنبه (ششم شهریورماه) عازم تهران شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حضور در فرودگاه بین‌المللی بیروت، حسین الحاج حسن، وزیر صنعت لبنان را بدرقه کرد.

وزیر صنعت لبنان با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، گفت: با توجه به رفع تحریمهای ظالمانه ایران، شرایط بیش از هر زمان دیگری برای توسعه روابط و همکاری‌های ٢ کشور فراهم است.

الحاج حسن، افزود: تلاش می‌کنیم شرایط همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی و تجاری ٢ کشور در آینده بهتر شود تا ملتها نیز از نتایج و منافع آن بهره مند شوند.

وزیر صنعت لبنان در پاسخ به سوالی درباره برنامه های سفرش به ایران، تصریح کرد: با مقامهای ارشد ایران مانند بیژن زنگنه، وزیر نفت، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون رئیس جمهوری، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، محمد حجتی، وزیر کشاورزی، حمید چیت چیان، وزیر نیرو، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی و برخی دیگر از مسئولان عالیرتبه بخش صنعت، راه، حوزه سرمایه گذاری و توسعه تجاری دیدار و گفتگو خواهد کرد.

الحاج حسن در پاسخ به پرسشی درباره وضع روابط اقتصادی و تجاری ایران و لبنان، عنوان کرد: موانعی که جلوی توسعه روابط میان ٢ کشور را گرفته بود با رفع تحریمهای ایران در حال برطرف شدن است، همچنین فضا در لبنان هم تغییر کرده است.

۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳
تعداد بازدید : ۴۱۴