بخش صنعت در ٥ ماه نخست امسال ٤ درصد رشد داشت

بخش صنعت در ٥ ماه نخست امسال ٤ درصد رشد داشت
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که دولت به دنبال رفع رکود اقتصادی در داخل کشور است و قطعا تا پایان سال شرایط بهتر می‌شود، گفت: در ٥ ماه نخست امسال صنعت با رشد ٤ درصدی روبرو شده است.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، شامگاه شنبه (ششم شهریورماه) در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید، گفت: شرایط اقتصادی کشور پس از برجام بهتر شده، اما هنوز نیاز به کارهای بیشتری داریم.

وی افزود: کاهش قیمت نفت تا حدودی در ایران تاثیر گذار بود، البته در کشورهای همسایه ما نیز که عمده درآمدهای آنها از محل فروش نفت تامین می‌شود نیز تاثیر گذاشته که رکود اقتصادی ایجاد شده در این کشورها، بر صنایع و واحدهای تولیدی ما نیز اثرگذار بود.

نعمت زاده با تاکید بر این که دولت به دنبال رفع رکود اقتصادی در داخل کشور است و قطعا تا پایان سال شرایط بهتر می‌شود، تصریح کرد: در ٥ ماه نخست امسال صنعت با رشد ٤ درصدی روبرو شده است، البته در برخی زمینه ها مانند اشتغال باید بیشتر کار کنیم که جز از طریق سرمایه گذاری امکانپذیر نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که فضای اقتصادی کشور پس از برجام روند رو به رشدی را در پیش گرفته است، عنوان کرد: ما باید روابط بین‌المللی خود را بیشتر فعال کنیم که البته در مسائل سیاسی و گفتمان بسیار خوب بوده و در مسائل اقتصادی نیز تاثیرهای آن کاملا مشهود است، ولی باید بیش از این توسعه پیدا کند.

وی با انتقاد از برخی بهانه جویی‌ها در مورد مسئله برجام گفت: واقعا بی‌انصافی است که بگوییم برجام بی‌اثر بوده، در شرایطی که یک مدیرکل در یکی از کشورهای خارجی حاضر به پذیرش ما نبود، حالا وزیران این کشورها به ما التماس می‌کنند و همین فردا ٢ وزیر وارد ایران می‌شوند، و آخر هفته نیز ٢ وزیر دیگر وارد کشور خواهند شد.

نعمت زاده با بیان این که یک کشور خارجی که ٦ ماه پیش با آن قرار داد بستیم هم اکنون در ایران سرمایه گذاری می‌کند، افزود: ما هفته آینده طرحهایی را برای بهره برداری داریم که سرمایه گذار خارجی در آن مشارکت داشته و در آخر سال نیز بیش از ٨ طرح دیگر به بهره برداری خواهد رسید که همه آنها به کمک سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری می‌رسند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که باید قدر فضای بوجود آمده پس از برجام را بدانیم، تصریح کرد: حرفهایی که در مورد برجام گفته می‌شود کف روی آب است، همان طور که تجربه انقلاب اسلامی به ما ثابت کرده همیشه حرف حق، پیروز است.

وی با اشاره به هیاهوی رسانه‌ای ایجاد شده در قبال قضیه برجام، ادامه داد: حوزه های علمیه باید روی اخلاقیات مردم کار کنند، تهمت، افترا و دروغهایی که در جامعه مطرح می‌شود حاکی از آن است که حرفهای ما خیلی موثر واقع نشده است، ما هیچ وقت تا این اندازه تهمت و دروغ در جامعه نداشتیم، عده‌ای برای مسائل سیاسی و رقابتی این حرفها را مطرح می‌کنند.

نعمت زاده همچنین یارانه ها را درد سر بزرگی برای دولت توصیف کرد و گفت: دولت سالانه حدود ٤٠ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند و تمام اهتمام و تلاش مجموعه دولت فراهم کردن این پول است.

۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۴۴۲