قراردادهای جدید نفتی، رونق اقتصادی ایجاد می‌کند

قراردادهای جدید نفتی، رونق اقتصادی ایجاد می‌کند
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براین که اگر ایرادی به قراردادها و شیوه نامه آنها است باید برطرف شود، گفت:‌ تلاش کنیم هر چه زودتر قراردادها به نتیجه برسد زیرا حرکتی دراقتصاد کشور بوده و منابع ارزی کشور را افزایش می‌دهد.

حسین امیری خامکانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تاثیر اجرای قراردادهای نفتی بر وضعیت اقتصاد اظهار کرد:‌ پس از جلسه غیر علنی مجلس با وزیر نفت و توضیحاتی که ارایه شد به نظر می‌رسد از میزان انتقادات کاسته می‌شود و دولت هم اصلاحیه‌ای را در شیوه‌ قراردادها انجام داده است، البته هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین نیز این قضیه را بررسی کرد و مجددا برای انجام اصلاحات به دولت فرستاده است.

وی افزود:‌البته زنگنه – وزیر نفت هم بارها گفته بود که نقدها و انتقادات کارشناسی را می‌پذیرند و انتظار می‌رود که دولت نظرات مسئولان صاحب نظر، سران قوا و توصیه‌های رهبری را مد نظر قرار دهد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه برای حفظ منافع ملی نیاز داریم تا هر چه زودتر قراردادهای جدید نفتی به ثمر برسد، گفت: باید اولویت‌ها در نظر گرفته شوند در حال حاضر در میادین مشترک کشورهای همسایه سرمایه گذاری کرده و از منابع موجود برداشت می‌کنند، اگر سرگرم جزییات شویم منافع ملی‌مان را از دست می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: قطعا باید با ابزارهای جدید و تکنولوژی و انجام سرمایه‌گذاری مطلوب از منافع ملی خودمان دفاع کنیم، بحث کلی در دنیا هم همین است که برای حفظ منافع ملی شان تلاش می‌کنند ضمن انجام سرمایه گذاری از منابع داخلی هم استفاده کنند.

امیری خامکانی با اشاره به این که نباید صورت مساله را پاک کرد، گفت: باید تلاش کنیم هر ایراد و اشکالی که وجود دارد را برطرف کرده و از منابع خارجی هم استفاده کنیم و این حرکتی در اقتصاد کشور خواهد بود.

نماینده مردم زرند در مجلس همچنین اظهار کرد:‌ اجرای قراردادهای جدید می‌تواند به خلق ثروت کمک کرده، منابع ارزی کشور را افزایش دهد، زمانی که منابع ارزی افزایش پیدا کند می‌توانیم در زیر ساخت‌ها سرمایه گذاری کنیم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که در این راستا پروژه‌های عمرانی به حرکت در آمده و اشتغال ایجاد می‌شود، بیان کرد: تا جایی که امکان دارد باید تلاش کنیم هر چه زودتر قراردادها اجرایی شود و اگر ایرادی هم وجود دارد  برطرف کنیم و سرگرم جزییات نشویم زیرا ایجاد رونق اقتصادی می‌کند.

۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۵۰
تعداد بازدید : ۴۱۱