همکاری های تهران و کاراکاس در بخش نفت و گاز گسترش می یابد

همکاری های تهران و کاراکاس در بخش نفت و گاز گسترش می یابد
وزیر امورخارجه گفت: ایران و ونزوئلا توافق کردند در حوزه های مورد علاقه مانند صنایع غذایی، صنایع و فناوریهای پیشرفته و نیز حوزه نفت و گاز همکاری گسترده و جدیتری داشته باشند.

به گزارش شانا، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، در پایان سفر دوره‌ای خود به ٦ کشور آمریکای لاتین گفت: احساس می‌کنیم آمریکای لاتین منطقه‌ای مستعد برای ارتباطات با ایران است و با توجه به روابط بسیار خوب سیاسی موجود، لازم است این روابط را با مناسبات گسترده اقتصادی تحکیم بخشیم.

وی درباره زمان دستیابی به نتایج ملموس این سفر در عرصه اقتصادی افزود: نتایج اقتصادی در روابط بین‌الملل در هیچ شرایطی یک شبه به نتیجه نمی‌رسد.

ظریف تصریح کرد: نتیجه مشخص این سفر آن است که بخش خصوصی ما توانسته است با مسئولیتها و توانمندیهای کشورهای یاد شده آشنا شود و زمینه های همکاری را بررسی کند، اما از این پس این بستگی به همت دوستان بخش خصوصی ما دارد که تا چه میزان موضوع را پیگیری و از موقعیتهای بوجود آمده استفاده کنند.

وزیر امورخارجه عنوان کرد: ما شرایط ایجاد زمینه برای حضور فعال بخش خصوصی در جهت صادرات خدمات فنی و مهندسی، کالاهای غیرنفتی و تبادلات کالا با استفاده از توان ترانزیتی جمهوری اسلامی و مجموعه امکاناتی که می‌توانیم در اختیار این بخش قرار دهیم را ارائه کرده‌ایم و از این به بعد نیز در خدمت بخش خصوصی خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام ٦ سفر دوره‌ای طولانی مدت با فعالان بخش خصوصی به نقاط مختلف دنیا برای گسترش معادلات اقتصادی ایران با دیگر کشورها که عمدتا پس از برجام صورت گرفته است، گفت: این گونه سفرها در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

ظریف در این زمینه از برنامه خود برای سفر به کشورهای آفریقایی، آسیای جنوب شرقی و منطقه شرق آسیا در ماه‌های آینده خبر داد و درباره همکاری اقتصادی ایران و ونزوئلا افزود: ونزوئلا کشور بسیار ثروتمند، غنی و دارای منابع انسانی و طبیعی گسترده است و باید بتوانیم از ظرفیتها و توانمندیهای آن استفاده کنیم.

وزیر امورخارجه تصریح کرد: ٢ کشور در جریان سفر توافق کردند کمیته مشترکی برای حل و فصل مشکلاتی که بویژه به خاطر تحریمها باقی مانده بود، تشکیل شود، علاوه بر آن توافق کردیم در حوزه های مورد علاقه مانند صنایع غذایی، صنایع و فناوریهای پیشرفته و نیز حوزه نفت و گاز همکاری گسترده و جدیتری داشته باشیم.

۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۲۴
تعداد بازدید : ۳۹۱