رئیس جمهوری: صادرات نفت و میعانات در دولت یازدهم به سطح پیش از تحریم ها رسید

رئیس جمهوری: صادرات نفت و میعانات در دولت یازدهم به سطح پیش از تحریم ها رسید
رئیس جمهوری با بیان این که دولت توانست در عرض چند ماه صادرات نفت و میعانات گازی را به مقدار قبل از تحریم برساند، گفت: در طول ٦ ماه از اجرای برجام تا خرداد توانستیم تولید نفت را از ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه به ٣ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه برسانیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، هشتم شهریورماه) در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی، دستیابی به اهداف را در گرو پایبندی به راه شهیدان رجایی و باهنر دانست و با تاکید بر این که تا مردم را ولی نعمت خود ندانیم، موفق نخواهیم بود، گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید، تصمیم‌گیری دقیق و خردمندانه بر مبنای معیارهای دینی، اخلاقی و منافع ملی است.

رئیس جمهوری با اشاره به این که در دولت یازدهم  تمام تصمیمها در افکار عمومی و رسانه‌ های همگانی به دقت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، به موضوع مذاکرات هسته‌ای پرداخت و افزود: در مذاکرات هسته‌ای طی تاریخ ایران سابقه نداشته که از نحوه سخن گفتن، قدم زدن، لبخند زدن تا کلمه کلمه تصمیم‌گیریها، متون و پیوستها در مجامع عمومی، خطبه‌ ها، دانشگاه‌ها، تریبونها و رسانه‌ ها، به این میزان مورد دقت واقع شده باشد.

وی تصریح کرد: این که تصمیمهای دولت تا این حد مورد بحث عمومی و رسانه هاست، سنت حسنه‌ای است که باید به سایر قوا و نهادها تعمیم یابد، مردم حق سخن گفتن، فکر کردن و اظهار نظر در هر کلام، سخن و تصمیمی را در نظام دارند، اما همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، نقد باید منصفانه و توام با راه‌حل باشد.

روحانی با بیان این که اگر احترام، ادب، اخلاق، نقد منصفانه و ارائه راه‌حل در جامعه حکمفرما شود، تصمیمها دقیق‌تر اتخاذ می‌شود، عنوان کرد: برای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی دقیق‌تر و همچنین سازگاری با روح قوانین اساسی، سازمان برنامه و بودجه به عنوان بازوی رئیس جمهوری در برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر بودجه و همچنین سازمان اداری و استخدامی به عنوان بازوی دیگر در مسائل اداری و استخدامی تشکیل شد.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که نظام اداری باید محصول محور و نه ساعت محور باشد، گفت: آیا پر کردن ساعت به معنای ارائه خدمت است، یا این که محصول کار نشان می‌دهد که آن عمل چقدر دقیق بوده است.

وی با بیان این که پیچیدگی‌های اداری باید برای گشایش امور مردم رفع شود، افزود: اصلاح و تحول نظام اداری ماموریت سازمان اداری و استخدامی است، این سیستم حجیم اداری و بروکراسی با پیچ و خمهای اداری جلوی سرعت را گرفته است و باید کاری کنیم که مردم برای انجام امور اداری خود با مشکل مواجه نشوند.

روحانی ادامه داد: مردم را در طبقات و میزهای ادارات سرگردان نکنید، باید در یک نقطه به کار مردم رسیدگی شود و بی تردید با دولت الکترونیک بخش بزرگی از مشکلات حل و فصل شده است.

رئیس جمهوری بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن نقشه راه برای اصلاح نظام اداری و همچنین برنامه جامع اصلاح که پیشتر تصویب شده است، تاکید کرد و افزود: با اجرای این ٢ برنامه باید به مرحله‌ای برسیم که مردم در نهایت احساس کنند، تحول خوبی در نظام اداری به وجود آمده است.

وی مقررات‌زدایی، ادغام، کوچک سازی دستگاه‌های اداری و همچنین اصلاح برخی آیین‌نامه‌ ها را از دیگر نکات در بحث اصلاح نظام اداری برشمرد و تصریح کرد: رضایت مردم و مراجعه‌ کننده معیار است، هر کجا که می‌توانیم باید رقابت ایجاد کنیم و اگر رقابت وجود نداشته و اختصاص و انحصار جای آنرا گرفته باشد، مشکل به وجود خواهد آمد.

روحانی با اشاره به این که اگر دولت کاری جز برجام و یا طرح تحول سلامت نکرده بود، برای دستاورد ٣ ساله کافی بود، عنوان کرد: برجام به معنای این است که قدرت سیاسی ایران اسلامی را به رخ دنیا و قدرتهای بزرگ کشاندیم و این که دیپلماتهای کشور توانستند قطعنامه‌ ها علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کنند برای تاریخ کشور کافی است.

رئیس جمهوری ادامه داد: باید به ایستادگی ملت و کار مخلصانه دیپلماتهای کشورمان افتخار کنیم و رفتار کودکانه و حزبی و جناحی عمل کردن ما را از وظایف اصلی منحرف نکند.

وی با تاکید بر این که کفران نعمت و نادیده گرفت تلاش خدمتگزاران موجب خسارت به مردم است، عنوان کرد: مگر می‌شود انسان در برابر خدمت عده‌ای مخلص شکرگزار نباشد، امروز دیوارهای تحریم ویران شده و شرایط بانکی و مالی سرمایه‌ گذاری، صادرات و واردات کالا و خدمات سهل و آسانتر شده است.

روحانی با اشاره به ثبات اقتصادی و همچنین آرامش بازار سهام، ارز، طلا و کالا، گفت: باید قدردان آرامش کنونی در بخش اقتصادی و مالی کشور باشیم، در طول ٣ سال گذشته نرخ تورم ماه به ماه کاهش یافت و از تورم ٤٥ درصد به زیر ٨ درصد در نقطه به نقطه رسیدیم که این امر عظیم و بزرگ در تاریخ کشور سابقه نداشته است.

رئیس جمهوری با اشاره به آمار رشد اقتصادی ٤,٤ دهم درصدی در ٣ ماه نخست امسال، افزود: در سال ٩٥ شاهد رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود.

وی با طرح این پرسش که چرا عده‌ای با پول بیت‌المال به امید ملت لطمه می زنند، تصریح کرد: چرا عده‌ای با پول بیت‌المال و از طریق روزنامه و خبرگزاری به امید مردم ضربه می‌زنند، باید واقعیات را به مردم گفت و رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیرشان با اعضای هیئت دولت در مسئله اعتماد و امید به عنوان ٢ اصل مهم تاکید کردند.

روحانی با بیان این که دولت توانست در عرض چند ماه صادرات نفت و میعانات گازی را به مقدار قبل از تحریم برساند، عنوان کرد: در طول ٦ ماه از اجرای برجام تا خرداد توانستیم تولید نفت را از ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه به ٣ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه برسانیم.

رئیس‌ جمهوری ادامه داد: از همه کارکنان دولت در سراسر کشور قدردانی می‌کنیم و دست همه کارگران و کشاورزان را که در مزارع و کارخانه‌ها در مسیر تولید و خدمت رسانی به مردم تلاش می کنند، می‌فشاریم.

وی در ابتدای سخنان خود با تاکید بر این که یافتن شخصیتهای همچون شهیدان رجایی و باهنر در تاریخ آسان نیست، گفت: ویژگی شاخص شهیدان رجایی و باهنر، دانش، اخلاص و فداکاری در خدمت به مردم بود، اگر الگوی همه مسئولان و کارمندان این ٢ شهید بزرگوار باشد بی‌تردید به نقطه مطلوب دست خواهیم یافت.

روحانی با اشاره به این که رفتار و اخلاق کارمندان و مدیران در برخورد با مراجعه کنندگان امری بسیار مهم است، ادامه داد: باید باور داشته باشیم که مردم مراجعه کنند ولی‌نعمتان ما هستند و اگر به این امر معتقد نباشیم نظام اداری درست نخواهد شد.

۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۳۰
تعداد بازدید : ۴۱۸