فرایند تامین کالا در وزارت نفت بهبود می یابد

فرایند تامین کالا در وزارت نفت بهبود می یابد
معاون وزیر نفت با اشاره به ابلاغ فهرست بلند منابع تامین کالای دستگاه مرکزی وزارت نفت از سوی وزیر نفت، این اقدام را گامی در مسیر بهبود فرایند تامین کالا، شفاف سازی مناقصات و بهره مندی مطلوب از توانمندیهای داخلی عنوان کرد.

محمدرضا مقدم، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار شانا، با اعلام این خبر افزود: تدوین و ابلاغ این فهرست به معنای ایجاد فهرستی یکپارچه و واحد از آن دسته از سازندگان کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور است که مورد تائید وزارت نفت قرار گرفته اند و شرکتهای زیرمجموعه این وزارتخانه مکلف هستند با استناد به این فهرست، کالای مورد نیاز خود را سفارش دهند.

وی از بارگذاری این فهرست در سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت خبر داد و گفت: با توجه به استقرار این سامانه در مجموعه های تابعه وزارت نفت، امکان سفارش کالا به شرکت سازنده ای خارج از فهرست موجود ممکن نیست.

مقدم با بیان این که بیش از هزار و ٨٠٠ سازنده داخلی در این فهرست قرار دارند، ادامه داد: اسامی شرکتهای خارجی سازنده کالاها و تجهیرات صنعت نفت نیز پس از بررسی کمیته های فنی و بازرگانی وزارت نفت، به این فهرست اضافه می شود تا در صورتی که شرکتها نیازمند سفارش کالایی به خارج از کشور باشند، کالای مورد نیاز خود را از سازندگان معتبر و مورد تائید در این فهرست تامین کنند.

وی با اشاره به این که استفاده از فهرست بلند منابع تامین کالای دستگاه مرکزی وزارت نفت به شفافیت بیشتر مناقصات کمک می کند، یادآور شد: در مورد کالایی که در داخل کشور ساخته می شود، سفارش به سازندگان داخلی اولویت دارد و تدوین این فهرست، گامی در مسیر اعتمادسازی و اتکای بیشتر به سازندگان داخلی است.

بر پایه این گزارش، فهرست بلند (وندورلیست) منابع تامین کالای دستگاه مرکزی وزارت نفت از سوی وزیر نفت ابلاغ شده است که بر پایه آن، ضروری است شرکتهای تابعه از این پس در تهیه هرگونه فهرست کوتاه برای برگزاری مناقصات محدود، در مورد کالاهایی که در فهرست بلند دارای ردیف باشند، صرفا از این فهرست استفاده کرده و درج هرگونه منابع تامین کالای خارج از فهرست منتشره موصوف ممنوع است. 

۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۵:۵۱
تعداد بازدید : ۴۱۸