زیرساخت های فروش کارتی سوخت هواپیما آماده است/فرصت یک ماهه به ایرلاین ها برای حل مشکلات داخلی

زیرساخت های فروش کارتی سوخت هواپیما آماده است/فرصت یک ماهه به ایرلاین ها برای حل مشکلات داخلی
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های فراورده های نفتی گفت: مشکل زیرساختی در فرودگاه های کشور برای فروش سوخت هواپیما به ایرلاین ها به صورت کارتی وجود ندارد؛ در واقع مشکل به خود ایرلاین ها مربوط بود که قرار شده در یک ماه، این کاستی ها را اصلاح کنند.
منصور ریاحی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره ادعای شرکت های هواپیمایی مبنی بر آماده نبودن زیرساخت های فروش کارتی سوخت هواپیما، افزود: زیرساخت های آی.تی(فناوری اطلاعات) در همه کشور توسعه یافته و مشکلی وجود ندارد. 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های فراورده های نفتی اضافه کرد: پیش از اجرای طرح الزام به پرداخت سوخت هواپیما از طریق کارت، مقدمات و زیرساخت ها را در همه فرودگاه های کشور فراهم کرده ایم؛ بنابراین از این نظر مشکلی وجود نداشته است.
ریاحی گفت: مشکلاتی که وجود دارد مربوط به کاستی ها و نواقص داخلی شرکت های هواپیمایی است که برای اجرای طرح پرداخت پول سوخت هواپیما از این طریق دچار مشکل هستند و باید رفع کنند.
وی اضافه کرد: این گروه از ایرلاین ها از ما فرصت خواستند تا مقدمات اجرای این طرح را در داخل شرکت خود آماده کنند که بر این اساس قرار شد فرصت یک ماهه ای را به این شرکت ها بدهیم.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های فراورده های نفتی ادامه داد: این شرکت ها در مجموع 9 هزار و 200 میلیارد ریال بابت پرداخت بهای سوخت بدهکارند.
به گزارش ایرنا، طرح فروش سوخت به ایرلاین ها از ابتدای شهریورماه امسال به صورت نقدی با کارت بانکی آغاز و با اعتراض برخی از شرکت های هواپیمایی مواجه شد.
این ایرلاین ها ابتدا ادعا کردند که زیرساخت های فنی در فرودگاه ها برای اجرای این طرح آماده نشده و سپس عدم آمادگی داخلی در شرکت هایشان را دلیل اصلی اعتراض خود اعلام کردند.
۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱
تعداد بازدید : ۳۸۷