بهره‌برداری از طرح های پتروشیمی پردیس و نیروگاه بهبهان تا ۲ ماه آینده

بهره‌برداری از طرح های پتروشیمی پردیس و نیروگاه بهبهان تا ۲ ماه آینده
مدیرعامل بزرگترین هلدینگ چند رشته ای کشور با بیان این که در صورت حل مشکلات بانکی و در پی آن نقل و انتقالات آسان پولی، منابع خارجی به کشور ما وارد خواهد شد، از افتتاح طرح های پتروشیمی پردیس و نیروگاه بهبهان تا دو ماه آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ غلامرضا سلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: تا دو ماه آینده طرح پتروشیمی پردیس با 1600 میلیارد تومان سرمایه به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به بهره برداری از طرح پتروشیمی شیراز با سرمایه گذاری 2600 میلیارد تومانی در چند هفته گذشته که با حضور معاون اول ریاست جمهوری انجام شد افزود: شرکت نیروگاهی بهبهان نیز تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و شرکت فولاد نی ریز هم تا پایان سال جاری افتتاح رسمی می شود.
سلیمانی درباره بهره برداری نیروگاه بهبهان اظهار داشت: تاکنون دو واحد 160 مگاواتی در این نیروگاه به بهره برداری رسیده است و با بهره برداری واحد سوم امیدواریم تا پایان سال جاری برق ما به شبکه سراسری کشور وارد شود.
وی درباره پروژه فولاد نی ریز گفت: این واحد 800 هزار تنی می تواند با افزایش تولید داخل کشور به صادرات نیز کمک کند و همچنین در افزایش اشتغال تاثیر بسزایی دارد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در ادامه درباره حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور گفت: بعد از برجام شرکت های بزرگی از ایتالیا، آلمان، اسپانیا، ترکیه، کره و ژاپن و سوئد و نروژ به کشور ما آمدند و برای همکار خود را در برخی از شرکتهای ما آغاز کردند.
وی ادامه داد: در صورت حل مشکلات بانکی پیش رو و نقل و انتقالات آسان پولی، منابع خارجی به کشور ما وارد خواهد شد که در پی آن علاوه بر منابع خارجی، فناوری و نوآوری نیز به کشور ورود پیدا می کند.
سلیمانی با بیان اینکه مبالغ وارد شده به این پروژه ها مبالغ بسیار بزرگی است گفت : باید مسائل بانکی حل شود تا بتوانیم مبالغ مربوط به این پروژه ها را به راحتی به کشور وارد کنیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر گفت : تا پایان سال جاری سرمایه شرکت را در دو مرحله ابتدا به 5400 میلیارد تومان و در مرحله بعد 7200 میلیارد تومان افزایش خواهیم داد.
وی افزود: در مرحله اول، افزایش سرمایه شرکت از محل اندوخته شرکت سرمایه گذاری انجام می شود و ما برای افزایش این سرمایه مبلغی را از سهامداران دریافت نمی کنیم و در مرحله بعد از طریق مجمع فوق العاده این کار را خواهیم کرد.
سلیمانی ادامه داد: با افزایش سرمایه و رسیدن به مبلغ 7200 میلیارد تومانی ؛ این شرکت 2 میلیون یورویی خواهدشد که سرمایه ثبت شده نسبتا خوبی است و می تواند در مقابل شرکت های بزرگ اروپایی و چند ملیتی قد علم کند.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد در حال رشدی داریم گفت : این مبلغ سرمایه برای شرکت ما مبلغ قابل قبولی است و ما امیدواریم که این اقدام در آینده ادامه داشته باشد.
۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۵۶
تعداد بازدید : ۴۵۱