احتمال لغو عوارض 50 درصدی برخی محصولات صادراتی پتروشیمی

احتمال لغو عوارض 50 درصدی برخی محصولات صادراتی پتروشیمی
پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اخذ عوارض 50 درصدی از 11 قلم محصول پتروشیمی، به دلیل نگرانی این وزارتخانه از کمبود محصولات مذکور در بازار داخلی است که با رفع این کمبود، این پیشنهاد منتفی خواهد بود.
به گزارش شانا، مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان اعلام کرد: هیچ نگرانی در زمینه عوارض 50 درصدی برخی محصولات صادراتی پتروشیمی وجود ندارد.

مرتضی عزیزی در باره پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اخذ عوارض 50 درصدی از صادرات برخی محصولات پتروشیمی اعلام کرد: این پیشنهاد، ناشی از نگرانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کمبود این محصولات در بازار داخلی است که با رایزنی های انجمن صنفی پتروشیمی با وزارتخانه یادشده و رفع این نگرانی ها، پیشنهاد یادشده منتفی خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان اظهارکرد: اداره کل تامین و تجهیز وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی به وزیر مبنی بر کمبود 11 قلم از محصولات پتروشیمی در داخل داد که بر اساس آن، اخذ عوارض از این اقلام صادراتی را خواستار شده بود.

رئیس هیئت مدیره بورس انرژی ادامه داد: انجمن صنفی پتروشیمی، رایزنی هایی با این وزارتخانه انجام داده است تا محدودیت های پیشنهادی برای اخذ عوارض صادرات این اقلام از محصولات پتروشیمی منتفی شود.

بر پایه گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، عزیزی افزود: قرار است عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا افزایش یابد تا با عرضه و تقاضا در بازاری رقابتی، تعادل در محصولات پتروشیمی در داخل کشور به وجود آید.

وی گفت: در صورت تحقق این مسئله، کمبود برخی محصولات پتروشیمی در داخل کشور برطرف و پیشنهاد وزارت صنعت معدن و تجارت منتفی خواهد شد.
۷ تیر ۱۳۹۱ ۰۰:۱۱
تعداد بازدید : ۸۳۹