ارتقای منابع انسانی بنگاه‌ها بر اساس مدل روز دنیا

ارتقای منابع انسانی بنگاه‌ها بر اساس مدل روز دنیا
مسعود خوانساری: همکاری آموزشی پارلمان بخش‌خصوصی با سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای در کنار یک نهاد معتبر بین‌المللی می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق در کشور مورد توجه قرار گیرد.

تفاهم‌نامه همکاری آموزشی میان اتاق تهران، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و موسسه ترویج کسب‌و‌کار اتریش، صبح امروز با حضور روسای اتاق تهران و سازمان فنی و حرفه‌ای و نماینده سفارت اتریش، امضا و مبادله شد. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، یکی از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه ارتقای دانش فنی و مهارتی مدیران بنگاه‌های اقتصادی در کشور و انتقال تکنولوژی آموزشی از اتریش، به عنوان یکی از برترین کشورهای این عرصه است. همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، مدل نوین آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار ایران طراحی و با همکاری اتاق تهران، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و موسسه WIFI اتریش به متقاضیان که بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی که عضو اتاق تهران هستند، ارائه می‌شود.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در مراسم تبادل این تفاهم‌نامه، یکی از نیازهای جدی کشور را ارتقای سطح دانش فنی و مهارتی صاحبان کسب‌و‌کار و تجارت عنوان کرد و این همکاری سه‌جانبه آموزشی را آغاز تحول آموزش مهارتی بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایران دانست.


مسعود خوانساری، یکی از برنامه‌های اتاق تهران را ارتقای دانش فنی بنگاه‌ها و اعضای این اتاق بیان کرد و یادآور شد که همکاری آموزشی پارلمان بخش‌خصوصی با سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای در کنار یک نهاد معتبر بین‌المللی می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق در کشور مورد توجه قرار گیرد.


معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم، آغاز همکاری آموزشی این سازمان با اتاق تهران و موسسه WIFI اتریش را به فال نیک گرفت و گفت: در حال حاضر، مدل آموزشی دنیا بر مبنای تقاضای نهادها و بنگاه‌ها استوار است و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز در تلاش است تا این مدل آموزشی را در پیش بگیرد.


محمدامین سازگارنژاد با اشاره به شکل‌گیری همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای با اتاق تهران در توسعه مهارت‌های فنی به بنگاه‌ها، افزود: اتاق بازرگانی تهران در کنار انتقال تکنولوژی نوین صنعتی و اقتصادی به کشور، فناوری‌های برتر آموزشی دنیا را نیز به کشور منتقل کند و در این عرصه، سازمان فنی و حرفه‌ای نیز آماده همکاری است.


موسسه آموزشی ترویج کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی اتریش (WIFI) در سال 1945 میلادی با هدف ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروهای متخصص و با کیفیت تاسیس شد و در حال حاضر با استفاده از 12 هزار مربی و مدرس و 33 هزار دوره آموزشی، سالانه 346 هزار نفر را در اتریش و سایر کشورها آموزش می دهد.


مرکز آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و موسسه ترویج کسب‌و‌کار اتریش، اسفندماه سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند و بر اساس آن، برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی در ایران و اتریش، تربیت مدرس در حوزه‌های مدیریتی و نیز انتقال دانش و تکنولوژی آموزش فنی و حرفه‌ای مورد توافق دو طرف قرار دارد. امروز نیز با حضور رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور این توافق سه‌جانبه آماده اجرا شد و زمینه‌های همکاری بیشتری بین این سه نهاد فراهم آمد.


در همین راستا، نخستین دوره آموزش مدیریت صادرات اواخر شهریور ماه سال جاری با همکاری اتاق تهران و موسسه WIFI اتریش در اتاق تهران برگزار می‌شود.


۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ۱۵:۱۲
تعداد بازدید : ۴۱۰