برنامه های رایزنان بازرگانی برای ورود به بازار کشورهای هدف

برنامه های رایزنان بازرگانی برای ورود به بازار کشورهای هدف
رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت : کشف فرصتهای تجاری، بررسی روشهای جدید برای توسعه تجارت و پایش شرایط اقتصادی بازارهای هدف در دستور کار رایزنان بازرگانی قرار گرفته است.

حمید صافدل در حاشیه برگزاری سومین همایش رایزنان بازرگانی ایران به خبرنگار پانا گفت: برگزاری همایشهای تخصصی فرصتهای تجاری در بازارهای هدف با حضور فعالان حوزه اقتصاد و تجارت در کشورهای مختلف از جمله برنامه های این همایش است.

صافدل افزود: کشف فرصتهای تجاری، بررسی روشهای جدید برای توسعه تجارت، پایش شرایط اقتصادی بازارهای هدف و انجام مطالعات میدانی در کشورهای محل ماموریت از جمله ضرورتهای کاری رایزنان بازرگانی قرار گرفته است .

وی دیدار با مدیران و کارشناسان تخصصی در بخشهای مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر بخشهای دولتی مرتبط با این حوزه و نیز تشکل ها و نهادهای مرتبط را از دیگر برنامه های این همایش اعلام کرد.

صافدل حضور برخی رایزنان از جمله رایزنان مأمور در کشورهای بلاروس، ترکیه، آذربایجان، هندوستان، افغانستان، سوریه و لبنان در همایش کشورهای حاضر در مسیر جاده ابریشم در تبریز و برگزاری نشستهای دوجانبه و چندجانبه برای توسعه روابط تجاری را اتفاقی ارزشمند دانست.

معاون وزیر در توسعه روابط اقتصادی گفت: اهتمام برای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در حوزه تجارت خارجی و فعالیت اقتصادی برون مرزی در دستور کار سومین همایش رایزنان بازرگانی قرار دارد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت همچنین با اشاره به ادغام وزارتخانه های بازرگانی و صنایع و معادن و شرایط جدید حاکم بر حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: توقعات کنونی از رایزنان بازرگانی افزایش یافته و لازم است تا حوزه های صنعتی و معدنی نیز تحت توجه قرار گیرد و از همه ظرفیتها و توانمندیهای موجود در بخشهای مختلف وزارت استفاده شود.

۷ تیر ۱۳۹۱ ۰۰:۱۲
روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران |
تعداد بازدید : ۹۱۷