صادرات میعانات گازی پارس جنوبی از مرز ٦٢ میلیون بشکه گذشت

صادرات میعانات گازی پارس جنوبی از مرز ٦٢ میلیون بشکه گذشت
شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در پنج ماه امسال، ٧٧ میلیون بشکه میعانات گازی تولید کرده که از این میزان، بیش از ٦٢ میلیون بشکه از طریق کشتی صادر و ١٦,١ میلیون بشکه نیز به پتروشیمی برزویه ارسال شده است.
مسعود حسنی، مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این که کارنامه‌ درخشان مجتمع سبب افتخار و سربلندی کشور شده است به خبرنگار شانا گفت: هم اکنون این مجتمع تامین کننده بیش از ٦٢ درصد از گاز کشور بوده که این دستاورد با تلاش نیروهای توانمند مجتمع گاز پارس جنوبی محقق شده است.
 
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه با اشاره به حجم فرآورش گاز این مجتمع در پنج ماه امسال افزود: شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در بازه زمانی یادشده ٥٨,٦ میلیارد مترمکعب گاز فرآورش و ٤٧ میلیارد مترمکعب گاز شیرین را به خط سراسری تزریق کرده است.
 
وی ادامه داد: در پنج ماه امسال، ٧٧ میلیون بشکه میعانات گازی در سطح مجتمع تولید شده که از این میزان بیش از ٦٢ میلیون بشکه از طریق کشتی صادر و ١٦,١ میلیون بشکه نیز به پتروشیمی برزویه ارسال شده است.
 
به گفته‌ حسنی، در بازه‌ی زمانی یادشده، بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز شیرین به پتروشیمی پارس ارسال شده است.
 
وی با اشاره به اتان تولیدی مجتمع اعلام کرد: اتان تولیدی در پنج ماه امسال، ٨٨٧ تن بوده که به پتروشیمیهای جم، کاویان و مروارید ارسال شده است.
 
صادرات ٢٦١ تن گوگرد پارس جنوبی
 
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: از دیگر تولیدات این مجتمع در بازه زمانی یادشده، ٢٠٦ هزار تن گوگرد دانه بندی بوده که از این مقدار، ٢٦١ هزار تن طی هشت مرحله بارگیری و صادر شده است.
 
این مقام مسئول در ادامه به برنامه‌های این شرکت همسو با کاهش آلاینده ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه بیش از ١١٧ طرح در پنج پالایشگاه مجتمع تعریف شده است.
 
حسنی با اشاره به آغاز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاههای مجتمع عنوان کرد: در پنج ماه امسال، عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاههای اول، چهارم، پنجم، ششم و نهم با موفقیت به پایان رسید و هم اکنون تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم با تلاش کارکنان مجتمع در حال اجراست.
 
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این که چشم انداز مجتمع گاز پارس جنوبی در افق ١٤٠٤، «سرآمد در عملیات، رقابت‌پذیری در تراز جهانی» ترسیم شده است، افزود: ماموریت این شرکت ارزش‌آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه از طریق پالایش گاز طبیعی و تولید محصولات جانبی همراه با توسعه‌ خدمات فنی دانش محور است.
 
حسنی تاکید کرد: در سایه‌ همدلی و اتحاد، کارکنان و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی با سرعت به تولید پایدار گاز ادامه خواهند داد.
۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۳۷۹