چراغ سبز روسیه برای فریز نفتی

چراغ سبز روسیه برای فریز نفتی
وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که موضوع تثبیت سطح تولید نفت در نشست این ماه تولیدکنندگان عمده نفت در الجزایر، مطرح می‌شود.

به گزارش ایسنا، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که تثبیت سطح تولید نفت یکی از موضوع‌هایی خواهد بود که تولیدکنندگان عمده نفت خام در نشست این ماه خود در الجزایر درباره آن به گفت‌وگو خواهند نشست.

نواک پیشتر اعلام کرده بود: هیچ زمینه ای برای تعلیق میزان رشد تولید و خودداری از عرضه بیشتر نفت به بازارهای جهانی وجود ندارد، زیرا بهای کنونی ٤٠ تا ٥٠ دلار برای هر بشکه مناسب است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز دیروز (جمعه، ١٢ شهریور ماه) از برنامه های ایران در پسابرجام برای بازیابی نقش و سهم خود در بازارهای نفتی جهان و افزایش تولید و عرضه نفت حمایت کرد.

رئیس جمهوری روسیه در این زمینه گفت: اکنون این مساله مطرح می شود که اگر تعلیق رشد تولید نفت صورت گیرد، همه کشورهای نفتی از جمله ایران باید از آن حمایت کنند.

وی تاکید کرد: بر این باورم که از نظر خردمندی اقتصادی و منطق باید در این زمینه توافق کرد و اطمینان دارم همه طرف ها نیز آن را تائید می کنند، زیرا مساله سیاسی شده است. همه طرف های شریک در بازارهای نفتی که به حفظ بهای عادلانه و ثبات در عرضه علاقه دارند، باید تصمیم لازم را بگیرند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، نیز هفته گذشته اعلام کرد که این کشور به منظور کمک به افزایش قیمت‌های جهانی نفت، از تصمیم تثبیت تولید نفت حمایت خواهد کرد؛ اگرچه وزیر نفت عراق اظهار کرد که این کشور قصد دارد تولید نفت خود را افزایش دهد.

قرار است وزیران کشورهای عضو اوپک در حاشیه اجلاس مجمع بینالمللی انرژی که از ٢٦ تا ٢٨ سپتامبر (پنج تا هفت مهرماه) در الجزایر گردهم بیایند.

۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۲۸
تعداد بازدید : ۴۴۸