پیشرفت ٧٠ درصدی تعمیرات اساسی پالایشگاه گاز فجرجم

پیشرفت ٧٠ درصدی تعمیرات اساسی پالایشگاه گاز فجرجم
عملیات تعمیرات اساسی شرکت پالایش گاز فجرجم با بیش از ٧٠ درصد پیشرفت تداوم دارد.
به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجرجم، حسین اردشیری، رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی این شرکت گفت: نزدیک به پنج ماه از آغاز عملیات تعمیرات اساسی شرکت پالایش گازفجرجم می گذرد و این شرکت به ماه های پایانی تعمیرات اساسی واحدهای شیرین سازی خود نزدیک می شود.
 
رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی شرکت پالایش گاز فجرجم افزود: تاکنون تعمیرات اساسی سه واحد شیرین سازی این پالایشگاه به طور کامل انجام شده و این واحدها هم اکنون در مدار تولید قرار دارند.
 
وی ادامه داد: دو واحد شیرین سازی دیگر نیز مراحل پایانی تعمیرات اساسی و نوسازی خود را طی می کنند و انتظار می رود تا پایان آبان ماه تعمیرات تمام هشت واحد شیرین سازی این شرکت که یکی از بزرگترین پالایشگاه های گازی کشور بشمار می رود پایان یابد.
 
رئیس تعمیرات اساسی ونوسازی شرکت پالایش گاز فجرجم تصریح کرد: حجم وسیع فعالیت، تفاوت ها و تراکم بالای کار در سال ٩٥ نسبت به سال های گذشته، عملیات تعمیرات اساسی پیش رو را حساس تر کرده ولی درعین حال تمام موارد براساس برنامه در حال اجراست.
 
وی یادآور شد: مطالعه و بازرسی فنی تجهیزات پالایشگاه با هدف دریافت روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز ترش پارس جنوبی همزمان با تعمیرات اساسی سال جدید، این عملیات را متفاوت تر از سال های گذشته کرده است و همه واحدهای شرکت در انجام این ماموریت مهم سهیم هستند.
 
اردشیری تاکید کرد: انجام  سند بلاست، زیرسازی و رنگ آمیزی بیش از ٧٠٠ متر طول و دو هزار و ١٠٠ مترمربع انواع تجهیزات، انجام انواع عایق کاری سرد و گرم بیش از  ٤٥٠ متر طول لاین ها و ٦٠٠ متر مربع سطوح مختلف برجها و مخازن و... تنها بخشی از اقدامات انجام شده در مردادماه گذشته در بخش تعمیرات عمومی بوده است.
 
وی، تعمیرات اساسی ادوات دوار واحدهای مختلف شیرین سازی، انجام بیش از یکهزار مورد باز و بسته کردن فلنج و رفع نشتی از انواع اتصالات در سایزهای مختلف، رفع اشکال از دستگاه ها و  مدارات برقی، عیب یابی کابل با آزمایش ون و میگرو تست کابل، کالیبراسیون و کار بر روی انواع ادوات ابزار دقیق را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که از سوی واحدهای مختلف تعمیرات انجام شده است.
۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۳۸۴