رشد تولید پلی اتیلن ترفتالات روسیه

میزان تولید پلی اتیلن ترفتالات روسیه در هفت ماه نخست سال جاری میلادی با هشت درصد افزایش به 318 هزار تن رسید.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی mrcplast، منابع آگاه اعلام کردند که تقاضای روسیه برای پلی اتیلن ترفتالات (PET) گرید بطری در بازه ماه های ژانویه تا ژوئیه سال 2016 با 15 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 363 هزار تن بالغ شده است.
در همین مدت حجم واردات پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری 55 هزار و 400 تن بود که رشد 44 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. بیشتر قراردادهای عقدشده برای واردات این محصول بر مبنای FOB شانگهای منعقد شدند. میزان پلی اتیلن ترفتالات واردشده بر این مبنا 25 هزار تن بود.
میزان واردات بر مبنای CIF ولادی وستوک روسیه نیز به 15 هزار تن رسید. اما بزرگترین عرضه کننده این محصول در بازار روسیه شرکت پتروشیمی Yisheng Petrochemical چین بود که ظرف مدت یادشده 24 هزار تن پلی اتیلن ترفتالات روانه بازار این کشور کرد.
در نتیجه رشد تقاضا در بازار داخلی، حجم صادارت این محصول از روسیه در فاصله ژانویه تا ژوئیه سال 2016 به میزان 33 درصد کاهش یافت و به 11 هزار تن رسید. بلاروس با واردات 10 هزار تن پلی اتیلن ترفتالات از این کشور، بزرگترین واردکننده پلی اتیلن ترفتالات روسیه در میان بازارهای خارجی بود.
پلی اتیلن ترفتالات به صورت عمده در دو دسته الیاف مصنوعی (Synthetic Fibers) و صنایع غذایی- بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۱۱
تعداد بازدید : ۴۸۶