اخذ مجوز دائم صادرات MTBE توسط شیمی بافت

اخذ مجوز دائم صادرات MTBE توسط شیمی بافت
مدیرعامل شرکت شیمی بافت از فروش رافینت 2 و اخذ مجوز صادرات آن خبر داد و گفت: به تازگی با چند شرکت برای صادرات رافینت2 قراردادهای خوبی بسته شده است و در حال حاضر ارسال آن به خارج از کشور در حال انجام است.
به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت شیمی بافت ، رحیم اسلامی مدیرعامل شرکت شیمی بافت در حاشیه بازدید محمد حسن پیوندی مدیر عامل شرکت هلدینگ نفت ، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) از این شرکت اظهارکرد: به منظور تولید بهینه و افزایش ظرفیت مجتمع، در بهمن ماه سال 94 تنگناهای موجود این شرکت مورد کارشناسی قرار گرفت که مسئله تهیه رافینت 1 بعنوان خوراک محصولات و فروش رافینت 2 بعنوان محصول جانبی شرکت و نیز عدم مجوز دائم صادرات MTBE به عنوان محصول اصلی، از مهمترین محدودیت های موجود شیمی بافت محسوب می شدند.
وی افزود: براساس طراحی اولیه این شرکت، تهیه خوراک محصولات از شرکت های پتروشیمی بندرامام (ره)، امیرکبیر و شازند اراک بوده و پالایشگاه آبادان طبق قرارداد تهاتری که با شرکت منعقد نموده بود در ازای دریافت MTBE ، رافینت 1 تحویل دهد، ولی به دلیل پایین بودن درصد ایزوبوتن، برای شرکت مقرون به صرفه نبود.
اسلامی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز بخاطر برخی مشکلات دریافت خوراک از پتروشیمی امیرکبیر و بندرامام متوقف شده بود که امید است در روزهای آینده این مشکل رفع شود و دریافت رافینت1 دوباره آغاز گردد؛ این در حالی است که اکنون از شازند اراک، روزانه 80 تن دریافت رافینت1 داریم و اقداماتی جهت واردات این خوراک در حال انجام است.
وی در ارتباط با فروش رافینت 2 و مجوز صادرات آن، تصریح کرد: اخیراً با چند مشتری برای فروش رافینت2 قراردادهای خوبی بسته شده است.
مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت در ادامه با اشاره به صادراتMTBE، افزود: شرکت در سال 94، دو نوبت به صورت موقت صادرات MTBE داشته که متأسفانه با مخالفت برخی نهادهای ذیربط مواجه شده و اجازه ادامه آن ملغی شد که با پیگیرهای مستمر و با مذاکراتی که با سازمان مربوطه صورت گرفت خوشبختانه توانستیم مجوز دائم MTBE را اخذ نمودیم و در حال حاضر محدودیتی برای صادرات MTBEبه خارج از کشور نداریم.
در پایان این جلسه مهندس پیوندی با تشکر و ابراز رضایت از اقدام های صورت گرفته از سوی مجموعه شیمی بافت، تصریح کرد: فروش رافینت 2 شرکت شیمی بافت برای من یک دغدغه همیشگی بود و خرسندم که اقدامات خوبی انجام شده و این محصول بفروش می رود.
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۱۲
تعداد بازدید : ۴۷۷