بزودی قرار داد ساخت 12دکل حفاری با سازندگان داخلی امضا می شود/ سازندگان داخلی در صنعت نفت جایگزین سازندگان بزرگ خارجی شده اند

بزودی قرار داد ساخت 12دکل حفاری با سازندگان داخلی امضا می شود/ سازندگان داخلی در صنعت نفت جایگزین سازندگان بزرگ خارجی شده اند
وزیر نفت گفت: با استفاده مناسب از فرصت تحریم، هم اکنون سازندگان داخلی در صنعت نفت کشور بسرعت جایگزین سازندگان بزرگ خارجی شده اند که این می تواند ما را در قطع کامل وابستگی این صنعت به خارج کمک کند.

به گزارش نفت نیوز به نقل از ایرنا 'رستم قاسمی' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در اهواز بیان داشت: در راستای بهره گیری کامل از توانمندی های صنعتگران داخلی در بخش بالادستی صنعت نفت ، بزودی قرار دادساخت 12دکل حفاری با سازندگان داخلی امضا می شود.

وی گفت: با این گام ساخت دکل های حفاری کاملا بومی و ایرانی خواهد شد.

وزیر نفت تصریح کرد: ما در صنعت نفت بسرعت در حال قطع 100درصدی وابستگی به خارج حرکت می کنیم و در این راستا از پیمانکاران داخلی به جای پیمانکاران خارجی به طور کامل بهره خواهیم گرفت.

قاسمی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دومین دارنده ذخایر نفت دنیا به شمار می رود تاکید کرد: تلاش ما این است که از همه ظرفیت های داخلی برای ارتقای صنعت نفت کشور و بهره برداری از ذخایر نفت بویژه میادین مشترک استفاده کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه حدود 85درصد نفت تولیدی کشور در مناطق نفتخیز جنوب تولید می شود افزود: خوزستان قطب اصلی تولید نفت کشور به شمار می رود.

طرح جامع توسعه میادینی که تاکنون تولیدی نداشته اند امسال اجرایی می شود

وزیر نفت گفت: امسال طرح های جامعی برای توسعه میدان هایی که تاکنون به تولید نرسیده اند اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، مهندس رستم قاسمی روز پنجشنبه (8 تیر) در گفت و گو با خبرنگاران در گچساران افزود: از ابتدای امسال تا به حال برای تعدادی از این میدان ها قرارداد توسعه منعقد شده و پیش بینی می شود تا پایان سال در همه میدان ها به خصوص میدان های مشترک عملیات اجرایی شروع شود.

وی با اشاره به این که سقف تولید نفت کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه 5 میلیون بشکه در روز پیش بینی شده است، اضافه کرد: برای تحقق این امر برنامه ریزی لازم انجام شده است.

قاسمی با اشاره به برنامه توسعه میدان های گازی کشور گفت: ظرفیت میدان های گازی کشور بسیار خوب و با توجه به این موضوع تولید گاز در کشور هم اکنون روزانه حدود 600 میلیون متر مکعب است که این رقم تا پایان سال 1394 به یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت با تاکید بر این که در توسعه صنعت نفت هیچ مشکلی نداریم، افزود: تا پیش از بحث تحریم، وارد کننده فرآورده های نفتی مانند بنزین و نفت گاز بودیم و امروز جزو صادرکنندگان عمده فرآورده های نفتی هستیم.

وی در زمینه حضور صنعت نفت در عرصه عمران و آبادانی شهرستان گچساران توضیح داد: گچساران یکی از مناطق نفت خیز جنوب است که سهم عمده ای در تولید نفت کشور دارد و اجرای پروژه های رفاه عمومی در این منطقه مورد اهتمام وزارت نفت است.

کارخانه نمک زدایی میدان نفتی' بینک ' گناوه با حضور وزیرنفت افتتاح شد

گناوه - کارخانه نمک زدایی میدان نفتی بینک شهرستان گناوه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با ظرفیت تولید روزانه 55 هزاربشکه روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر نفت، افتتاح شد.


به گزارش ایرنا، این کارخانه با هدف فرآورش نفت نمکی میدان بینک و کاهش نمک همراه نفت به میزان استاندارد باصرف نزدیک به 250 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

این کارخانه دارای یک مجموعه نمک گیر برقی به ظرفیت 55 هزار بشکه در روز، مخزن متعادل کننده، کوره های پیش گرم نفت غیرمستقیم و تلمبه های تقویت فشار نفت و تجهیزات جانبی است.

کارخانه نمک زدایی بینک همچنین مجهز به سامانه های تصفیه و دفع پساب، ایمنی و آتش نشانی، برق اضطراری و تزریق مواد شیمیایی است.

خوراک ورودی کارخانه از واحد بهره برداری موجود در نزدیکی طرح تامین و نفت نمک زدایی شده پس از ارسال به واحد بهره برداری برای انتقال به تلمبه خانه گوره برای صادرات در مخزن ذخیره می شود.

مجری این کارخانه مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب کشور است.

شرکت نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های بهره برداری تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که حوزه عملیاتی آن در استان کهگیلویه و بویر احمد و بخش هایی از استان های بوشهر، فارس و خوزستان تمرکز دارد.

این کارخانه در شمال غربی شهرستان گناوه در استان بوشهر قرار دارد.

در صورت قطع واردات نفت، در رابطه با کره جنوبی تجدید نظر خواهد شد

'رستم قاسمی' وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورتی که کره جنوبی واردات نفت خود را بطور کامل از جمهوری اسلامی ابران قطع کند، در قبال این اقدام در روابط با این کشور تجدید نظر خواهد شد.


قاسمی پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح کارخانه نمک زدایی بینک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در گناوه افزود: ایران یکی از وارد کنندگان عمده کالاهای کره ای است که در صورت اجرای سیاست تحریم واردات نفت از ایران، آن کشور متضرر می شود.

وی درخصوص تحریم نفتی اتحادیه اروپا هم گفت: این اتحادیه از شش ماه پیش این تصمیم را گرفته و در قبال این اقدام آنان در کنفرانس اوپک اعلام کردم که تحریم کردن نفت ایران عملا هزینه آن را باید مردم کشورهای وارد کننده نفت از ایران بپردازند که البته ما راضی نیستیم .

وی یادآورشد: طرح احداث واحد نمک زدایی بینک باهمت متخصصان شرکت های ایرانی طراحی و احداث شده است که نقش بسزایی در کیفیت بخشی به محصولات نفت دارد.

وزیر نفت در سفر یک روزه به مناطق نفت خیز جنوب که با ورود به گچساران کلید خورد در نشست مدیران و روسای ادارات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و آیین افتتاح رسمی کارخانه نمکزدایی بینک در حوزه عملیاتی این شرکت حضور یافت.

قاسمی همچنین از تاسیسات نفت و گاز بی بی حکیمه، گوره و سکوهای نفتی مستقر در خلیج فارس در استان بوشهر بازدید به عمل آورد.

۱۷ تیر ۱۳۹۱ ۱۵:۲۵
تعداد بازدید : ۸۵۷