ضرورت جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی

ضرورت جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی
سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی می تواند جانی تازه به طرح های در حال ساخت صنعت پتروشیمی کشورمان بدهد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده همکاری و تعامل با سرمایه گذاران است.
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی ایران با هدف افزایش ظرفیت تولید محصولات متنوع پتروشیمی اظهار کرد: تامین مالی طرح های پتروشیمی با مشارکت بانک های داخلی و نیز جذب سرمایه گذاران خارجی شتاب می گیرد و در این مسیر مشوق های خوبی پیش بینی شده است.
علی محمد بساق زاده افزود: امسال با بهره برداری از طرح های جدید پتروشیمی ظرفیت تولید افزایش می یابد و می توان افزون بر تامین کامل نیاز داخل جهش در تولید راشاهد بود که این امر با توجه به عملکرد مطلوب 6 ماه نخست سال جاری می تواند نشان دهنده اقتدار کشورمان در تولید انواع محصولات پتروشیمی باشد.
وی با بیان این که تکمیل زنجیره ارزش راهبرد صنعت پتروشیمی کشورمان است گفت: انتقال و تبادل تجربه میان طرح ها و مجتمع های پتروشیمی برای هم افزایی و افزایش تعامل شرکت ها دارای اهمیت ویژه ای است ودراین مسیر هماهنگی میان شرکت های پتروشیمی منجر بر تحکیم حضور در بازارهای بین المللی می شود.
عضو هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تبادل تجربه میان شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی می تواند در تمامی ابعاد در نحوه ساخت و یا تولید تاثیر گذار بوده و پیامدهای مثبتی را برای صنعت رو به رشد پتروشیمی ایران به دنبال داشته باشد.
بساق زاده با اشاره به این که مزیت های بسیاری در بخش های مختلف بالا دستی ، میان دستی و پائین دستی صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد اظهارکرد: فرصت های سرمایه گذاری متنوع و سودآوری در این صنایع وجود دارد که در صورت جذب سرمایه گذاری های جدید می توان محصولات نهایی را روانه بازارهای داخلی و خارجی کرد.
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸
تعداد بازدید : ۵۰۴