پتروشیمی جم، پشت دروازه های بورس استانبول

مدیرعامل پتروشیمی جم از تداوم مذاکره برای عرضه 15 درصد سهام این پتروشیمی در بورس استانبول خبر داد و گفت: درصدد حضور در بورس لندن نیز هستیم.
سیدحسین میرافضلی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به تلاش پتروشیمی جم برای حضور در بورس استانبول و عرضه 15 درصدی سهام این مجتمع پتروشیمی، اظهار کرد: چندی پیش با حضور مدیرسرمایه گذاری و مدیر صندوق به استانبول رفتیم و مذاکره های جامعی را انجام دادیم و اکنون به طور جدی مساله حضور در بورس استانبول را پیگیری می کنیم.
وی افزود: افزون بر بورس استانبول، به دنبال حضور در بورس لندن هم هستیم اما برای عملیاتی شدن این موضوع نیاز به زیرساخت هایی داریم که امید است بزودی و با برنامه ریزی های انجام شده سهام پتروشیمی جم بتواند به سهمی با ارزش در بورس های بین المللی تبدیل شود.
مدیرعامل پتروشیمی جم تصریح کرد: برای این که بتوانیم در بورس لندن حضور پیدا کنیم، موسسات حسابرسی بین المللی باید به ایران بیایند و عملیات حسابرسی پتروشیمی جم را انجام دهند.
میرافضلی ادامه داد: قراردادهای لازم و مورد نیاز را برای انعقاد قرارداد با موسسه های حسابرسی تراز جهان فراهم می کنیم.
به گزارش نیپنا، معاون صندوق بازنشستگی کشوری چندی پیش از عرضه ۱۵ درصد از سهام پتروشیمی جم در بورس استانبول خبر داه بود. 
محمود شهشهانی پور معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری گفته بود: با توجه به توافق‌های انجام شده در سفر رئیس‌جمهور به ترکیه و تفاهمنامه‌های امضا شده میان مقام های بورس‌های تهران و استانبول، قرار است به‌زودی 15درصد از سهام پتروشیمی جم به‌عنوان چهارمین واحد بزرگ الفین جهان، در بورس استانبول عرضه شود.
وی با تأکید بر این که پتروشیمی جم یک مگا پروژه است، ابراز داشته بود: مقدمات عرضه پتروشیمی جم در بورس استانبول انجام شده و فقط موضوع تأیید صورت‌های مالی این شرکت از سوی حسابرسان بزرگ بین‌المللی باقی مانده است. او با تأکید بر اینکه یک حسابرس بین‌المللی باید صورت‌های مالی پتروشیمی جم را تأیید کند، افزوده بود: با توجه به رفع تحریم‌ها و گشایش‌های به‌وجود آمده به‌زودی با رفع برخی موانع ، سهام پتروشیمی جم در استانبول آماده عرضه خواهد شد و امیدواریم عرضه سهام این مجتمع پتروشیمی پایه‌ای برای عرضه سهام سایر شرکت‌های بزرگ ایرانی در بورس‌های خارجی باشد.
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ۱۵:۴۱
تعداد بازدید : ۴۱۹