ساخت 50 نوع کاتالیست صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه پنجم بومی می شود

ساخت 50 نوع کاتالیست صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه پنجم بومی می شود
شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی موفق به تولید دانش فنی کاتالیست های استراتژیک، کاتالیست اسید استیک و تولید نانو کامپوزیت TPO شد.

به گزارش شانا شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توانست شمار دانش های فنی خود را به 25 عدد برساند و طبق برنامه ریزی، این تعداد تا سال 1394 به 50 دانش فنی خواهد رسید.

دستیابی به دانش فنی برای فرآیند تولیدMTP و VAM و DME، دستیابی به دانش فنی تولید کاتالیست زیگلر-ناتا برای پلی اتیلن، کاتالیست متانول، کاتالیست اسید استیک، کاتالیست HD، اروکامید، استن و ... از دیگر دستاوردهای این شرکت بوده است.

ثبت 9 مورد اختراع در زمینه تدوین فرمولاسیون رنگ 8 گرید رنگی ABS، تولید وینیل استات مونومر از فرآیند بهینه شده اکسی استیلاسیون اتیلن، طراحی و ساخت سامانه تولید مخلوط گازی استاندارد در مقیاس درصدی، فرایند پلیمریزاسیون اتیلن در فاز دوغابی برای تولید اتیلن دانسیته بالا از دستاورد های این شرکت است.

تولید متانول از گاز طبیعی به روش ریفورمینگ، ساخت کاتالیست های نیکل برای واکنشریفورمینگ گاز طبیعی به گاز سنتز غنی از CO، روشی برای تهیه کاتالیزور زیگلر ناتای خیلی فعال برای تهیه پلی اتیلن های با عملکرد بالا، فرایند تولید پروپیلن از متانول و دی متیل اتر، ساخت دستگاه تخلیه کننده قابل کنترل باتری های صنعتی با قابلیت کنترل جریان، از دیگر دستاوردهای مهم این مجموعه بوده است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش به شانا گفت: تولید کنندگان تجهیزات داخلی با استفاده از دانش ایرانی و بومی سازی ساخت در داخل کشور وابستگی به سازندگان خارجی را کاهش می دهند.

علی محمد بساق زاده اظهار کرد: روند تولید قطعات مورد نیاز در صنعت پتروشیمی از سوی سازندگان ایرانی رو به رشد است و امروز بیش از 70 در صد از کالاها و تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.

وی افزود: خوشبختانه با حمایت های وزارت نفت تکیه بر استفاده از تجهیزات ساخت داخل افزایش یافته و در این زمینه پیشرفت زیادی حاصل شده است.

بساق زاده ادامه داد: ظرفیت ساخت قطعات مورد نیاز این صنعت در کشور مطلوب است و سازندگان ایرانی با بالا بردن کیفیت ساخت خود توانائی رقابت با شرکت های سازنده معتبر در سطح جهان را دارند.

۱۳ تیر ۱۳۹۱ ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۱۴۲