ادامه روند صعودی قیمت اسید ترفتالیک خالص در بازار آسیا

ادامه روند صعودی قیمت اسید ترفتالیک خالص در بازار آسیا
به دنبال کمبود عرضه و افزایش تقاضا قیمت اسید ترفتالیک خالص در بازار آسیا افزایش یافت.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی YNFX، منابع صنعتی روز سه شنبه 16 شهریور ماه پیش بینی کردند که روند صعودی قیمت اسید ترفتالیک خالص در بازار آسیا به دنبال کمبود عرضه در بازار مهمی نظیر چین و رشد قابل ملاحظه تقاضا از سوی مشتریان، همچنان ادامه یابد.
در تاریخ پنجم سپتامبر قیمت ها بر اساس CFR بندر اصلی چین 608-618 دلار به ازای هر تن تعیین شد که افزایش 5 دلاری را نسبت به روز قبل از آن نشان می دهد.
بر اساس این گزارش، تمایل مشتریان به انجام خریدهای تازه در پی ترس از افزایش بیشتر قیمت ها در شرایطی که بسیاری از تولیدکنندگان اسید ترفتالیک خالص چین به دلیل برگزاری نشست G20 فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورده اند؛ افزایش یافت.
نشست یادشده در شهر هانگژو واقع در استان ژجیانگ این کشور برگزار شد که محل اسقرار تعداد زیادی از مجتمع های پتروشیمی این کشور است. به منظور بهبود نسبی کیفیت هوا طی این نشست دو روزه، دولت این کشور تمامی این واحدها را به تعلیق موقت فعالیت های خود واداشت.
شرکت پتروشیمی Yisheng در تاریخ دوم سپتامبر خط تولید 650 هزار تنی اسید ترفتالیک خالص خود واقع در شهر Ningbo را تعطیل کرد. این در حالیست که تاریخ از سرگیری فعالیت واحد یادشده از سوی این شرکت اعلام نشده است. Yisheng همچنین قصد دارد از تاریخ 10 سپتامبر یک مجتمع دیگر خود با ظرفیت تولید 2 میلیون تن در سال را در Hainan به منظور اجرای یک عملیات تعمیر و نگهداری دو هفته ای تعطیل کند.
تعدادی از منابع نیز از تعطیلی دیگر خطوط تولید اسید ترفتالیک خالص این شرکت در Ningbo و دالیان برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری در سال جاری میلادی خبر دادند. بیشتر تولیدکنندگان چینی این محصول در حال حاضر شرایط مشابهی دارند.
۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۳۹۱