تقاضای رسمی ترکیه برای افزایش واردات گاز از ایران

تقاضای رسمی ترکیه برای افزایش واردات گاز از ایران
سخنگو و رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران از آغاز دوباره صادرات گاز ایران به ترکیه و تقاضای شرکت بوتاش برای افزایش دریافت گاز تا روزانه 30 میلیون مترمکعب خبر داد.

به گزارش شانا، مجید بوجارزاده با یادآوری این که صادرات گاز ایران به دلیل وقوع انفجار خط لوله یاد شده در خاک ترکیه از پنج شنبه گذشته (8 تیر) متوقف شده بود، گفت: با پایان یافتن عملیات ترمیم، صادرات گاز ایران به ترکیه از ساعت 18 و 30 دقیقه روز دوشنبه (12 تیر) از سر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: به درخواست رسمی مقام های شرکت بوتاش ترکیه، این شرکت آمادگی خود را برای دریافت روزانه 30 میلیون مترمکعب گاز از ایران (طبق قرارداد میان دو کشور) اعلام کرده است.

به گزارش شانا،‌ خط لوله صادرات گاز ایران ـ ترکیه به دلیل انفجار در خاک این کشور از روز هشتم تیر ماه جاری به مدت پنج روز متوقف شده بود.

وزیر انرژی ترکیه پیش تر احتمال داده بود جریان انتقال گاز ایران به ترکیه خط به دلیل حمله حزب کارگران کردستان موسوم به «پ ک ک» به خط لوله صادراتی میان دو کشور متوقف شده باشد.

ایران و ترکیه قرارداد گازی 25 ساله ای را امضا کرده اند که براساس آن سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز ایران با خط لوله وارد خاک این کشور می شود.

۱۳ تیر ۱۳۹۱ ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۹۶۸