نظارت بر توزیع خوراک پتروشیمی های مسیر خط لوله اتیلن غرب

نظارت بر توزیع خوراک پتروشیمی های مسیر خط لوله اتیلن غرب
معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی خواستار نظارت ومدیریت برنحوه تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی وافع در مسیر خط لوله اتیلن غرب شد.
به گزارش خبرنگار نیپنا، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز چهارشنبه (17 شهریور ماه) در دیدار با محمد رضا مروارید استاندار ایلام با اشاره به اهمیت پتروشیمی ایلام در توسعه این استان اظهار کرد: این استان دارای قابلیت های فراوانی برای توسعه است و می تواند با توجه به زیر ساخت های موجود ، محلی مناسب برای توسعه صنعت پتروشیمی باشد.
وی در پاسخ به برخی انتقاد های مطرح شده درباره عدم توزیع مناسب خوراک در پتروشیمی های واقع در مسیرخط لوله اتیلن غرب گفت: از هلدینگ باختر درخواست داریم تا مدیریت بهتری در نحوه توزیع خوراک داشته و امانت دارخوبی باشد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: امید است با تحقق برنامه ریزی های انجام شده سال 1396 واحد های الفین و نیز SRU مجتمع پتروشیمی ایلام به بهره برداری برسند.
وی با بیان این که در یکسال گذشته روند پیشرفت ساخت طرح توسعه پتروشیمی ایلام سرعت خوبی داشته است، ابراز امیدواری کرد، با بهره برداری کامل از این پروژه ها ضمن تامین خوراک مجتمع شاهد تزریق اتیلن بیشتر و افزایش ظرفیت تولید اتیلن هم باشیم.
شاهدایی با اشاره به پتروشیمی دهلران گفت: تلاش داریم تا خوراک مورد نیاز این طرح به بهترین شکل تامین شود و عملیات ساخت طرح پتروشیمی دهلران در صورت نهایی شدن  مذاکره ها با سرمایه گذاران نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.
بر اساس این گزارش، مهندس عادل نژاد سلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم بهره برداری زودتر از طرح توسعه پتروشیمی ایلام اظهار کرد: تصمیم گیری های خوبی برای شتاب در ساخت و تکمیل نهایی پتروشیمی ایلام اتخاد شده است و بدهی های پیشین این پتروشیمی با همکاری هلدینگ پرداخت خواهدشد.
۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۳۳
تعداد بازدید : ۶۱۳