قرارداد پتروشیمی کیان با لینده آلمان فعال شد

قرارداد پتروشیمی کیان با لینده آلمان فعال شد
قرارداد اعطای دانش فنی و مهندسی پایه شرکت پتروشیمی کیان با شرکت لینده آلمان فعال شد.

محمدصادق فاضلی، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کیان به خبرنگار شانا گفت: با توجه به فعال شدن قرارداد ما با شرکت لینده سه هفته است که پیمانکار کار مهندسی را آغاز کرده است.

وی گفت: قرارداد اعطای دانش فنی و مهندسی پایه کارخانه الفین، بوتادین، استخراج بنزن و هیدرودی آلکیلاسیون شرکت پتروشیمی کیان با شرکت آلمانی لینده با اعتبار ٣٤ میلیون و ٩٦٠ هزار یورو مرداد ماه  به امضا رسید.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کیان توضیح داد: این قرارداد شامل اعطای دانش فنی و مهندسی پایه کارخانه الفین، بوتادین، استخراج بنزن و هیدرودی آلکیلاسیون شرکت پتروشیمی کیان است.

به گزارش شانا، شرکت لینده، بزرگترین تولیدکننده گازهای صنعتی در جهان است، سهام گروه لینده، در همه بازارهای بورس اوراق بهادار موجود در آلمان، از جمله بورس فرانکفورت، معامله می‌شود. این شرکت همچنین در فهرست بازار بورس زوریخ ذکر شده است. شرکت لینده، با توجه به میزان قیمت سهام، در فهرست ۳۰ شرکت اول شاخص دکس، قرار گرفته است.

شرکت پتروشیمی کیان در سال ۱۳۹۱ با هدف اجرای طرح الفین ۱۲ در زمینی به مساحت ۷۸ هکتار در فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی عسلویه تأسیس شد.
الفین دوازدهم به طور یک مجتمع الفین- آروماتیک به همراه واحدهای پایین دستی با ظرفیت تولید سالانه هفت میلیون و ٤٧٨ هزار تن محصولات میانی و نهایی است که بزرگترین مجتمع متمرکز پتروشیمی در جهان به شمار می آید.

این طرح شامل واحدهای پیش تفکیک خوراک مایع، آروماتیک، الفین، اتیل بنزن، آلفا الفین، پروپیلن اکساید و بوتادین است که تولید انواع محصولات از خانواده آروماتیکها، زایلینها و صنایع پایین دستی اتیلن را در برمی‌گیرد.

مقدار خوراک سالانه پیش‌بینی شده در این طرح بیش از ٤,٥ میلیون تن، شامل سه هزار تن میعانات گازی از محل فازهای ۴ و ۵ و ٩٠٠ هزار تن اتان از محل فازهای ۱۳ و ۱۴ میدانهای گازی پارس جنوبی و همچنین ٣٥٠ هزار تن C۳+ از الفینهای پنجم و یازدهم و ٣٤٠ هزار تن برش سبک از آروماتیک چهارم است.

۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸
تعداد بازدید : ۴۵۵