شمارش معکوس آغاز بهره برداری واحد MDI پتروشیمی کارون

شمارش معکوس آغاز بهره برداری واحد MDI پتروشیمی کارون
رئیس بهره برداری مجتمع پتروشیمی کارون اعلام کرد: واحد MDI این مجتمع پتروشیمی بعنوان نخستین واحد در منطقه خاورمیانه تا پایان شهریور ماه در مدار تولید قرار می‌گیرد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی کارون، سید محمد میری  با بیاناین مطلب از آغاز شمارش معکوس برای راه اندازی فاز 2 پتروشیمی کارون خبر داد و افزود: با تلاش و همت متخصصان داخلی، فاز دوم پتروشیمی کارون، هم اکنون 95 درصد از فعالیت های مربوط به بهره برداری کامل واحد انجام شده است.

وی افزود: از سال گذشته واحدهای مختلف پتروشیمی کارون یکی پس از دیگری توسط نیروهای بومی منطقه راه اندازی و در سرویس قرار گرفته اند و امیدواریم که واحد MDI نیز تا پایان شهریور 95 در مدار تولید قرار گیرد.

میری، در خصوص تامین  خوراک و یوتیلیتی مورد نیاز فاز 2 این مجتمع، گفت: در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد و در مرحله نخست می توان واحد را با ظرفیت 50 درصدی به بهره برداری رساند.

واحد های نیتروبنزن، آنیلین، PMA، PMI و MDI از بخش های پتروشیمی کارون هستند. این شرکت اولین تولید کننده ایزوسیانات ها در خاورمیانه است.

شرکت پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است. این شرکت در سال 1381 تاسیس و در اسفند ماه 1387 رسماً افتتاح شد. پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی را شامل انواع ایزوسیانات ها که دارای ارزش افزوده بالاتر بوده با کیفیت بسیار عالی تولید و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه نماید.

محصول اصلی این شرکت 40000 تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) است. محصولات و خدمات شرکت جهت برآورده ساختن نیازهای صنایع پایین دستی داخلی به مواد اولیه با بالاترین کیفیت طراحی شده و این شرکت قادر است در بازار جهانی محصولات ایزوسیانات نیز به رقابت بپردازد. این شرکت همچنین اسید کلریدریک (HCl) و آب ژاول (NaClO) را نیز به عنوان محصول جانبی تولید می کند.

۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۴۹۱