بساق زاده خبر داد: تحقق افزایش تولید پتروشیمی ها تا پایان سال

بساق زاده خبر داد: تحقق افزایش تولید پتروشیمی ها تا پایان سال
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تحقق افزایش تولید مجتمع های پتروشیمی نسبت به سال گذشته خبر داد.
علی محمد بساق زاده در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با تاکید بر این که درصددیم امسال میزان تولید محصولات پتروشیمی را نسبت به ظرفیت اسمی صنعت در مقایسه با سال گذشته، در سطح مطلوبی افزایش دهیم، اظهارکرد: سال1395 سالی بسیار خوب در صنعت پتروشیمی است و در نیمه دوم سال همانند 6 ماه نخست، با بهره برداری از چند طرح جدید جهش در تولید را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: یکی از موانع تولید در سال های گذشته مربوط به مساله تامین خوراک بود اما اکنون با تعامل وهمکاری وزارت نفت، مشکل خوراک پتروشیمی ها دیگر وجود نخواهد داشت ودراین راستا مقرر شده است که امسال خوراک بیشتری به پتروشیمی ها اختصاص یابد.
عضوهئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی به برنامه های افزایش تولید با توجه به درمدار قرار گرفتن طرح های جدید در درسال ٩٥ اشاره و گفت: با توجه به اجرایی شدن برجام، امسال ورود تجهیزات و قطعه های مورد نیاز واحدهای پتروشیمی به کشورآسان ترانجام می شود و افزون بر طرح ها باید گفت که مجتمع ها نیز برای تامین نیازهای خود از خارج از کشور نسبت به گذشته زمان کوتاه تری را تجربه می کنند.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که امیدواریم امسال حجم و ارزش صادرات محصولات پتروشیمی افزایش یابد، ادامه داد: تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی ایران در حال افزایش است و خوشبختانه روند صادرات از سوی مجتمع های تولیدی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده درجریان است.
وی افزود: با توجه به شرایط جدید به وجود آمده درکشور صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پیشرو و در حال توسعه است و برهمین اساس مجتمع های پتروشیمی می توانند افزون بر تامین نیاز بازارهای داخلی در زمینه صادرات و افزایش ورود ارز نقش آفرین باشند.
بساق زاده با بیان این که امروزمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ومنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به عنوان دو قطب مهم تولید محصولات پتروشیمی در حال فعالیت هستند گفت: افزون بر این دو منطقه، طرح های توسعه ای پتروشیمی در بسیاری از استان های کشور درحال تکمیل و راه اندازی است که با تولیدی شدن این طرح ها زنجیره تولید بسیاری ازمحصولات پتروشیمی در داخل کشور تکمیل خواهد شد . 
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۶۳۸