تکذیب توزیع دیرهنگام محصولات بندر امام در بورس کالا / اصلاح بهتر از خروج

مدیر بازرگانی پتروشیمی بندر امام از عرضه هفتگی سه هزار تن محصول پی.وی.سی. در بورس کالا خبر داد و گفت: عرضه دیرهنگام محصولات پتروشیمی بندر امام شایعه و کذب محض است و مشکلی درعرضه وجود ندارد.

محسن ملکی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: محصولات پتروشیمی بندر امام همواره به صورت مستمر عرضه شده است و این امر بر اساس برنامه ریزی های موجود ادامه دارد.

وی ادامه داد: بازار پی وی سی به دلیل کاهش تولید وعرضه محصولات پتروشیمی یکی از مجتمع ها در پی مشکلات فنی التهاب داشت که پیش بینی می شود با توجه به توافق های صورت گرفته وعرضه منظم محصولات در بورس از هفته گذشته، این التهاب از بین برود.

ملکی افزود: پتروشیمی بندر امام با وجود انجام تعمیرات اساسی به مدت دو هفته و کاهش میزان تولید، کاهشی درعرضه نداشته است و این مجتمع پتروشیمی همیشه محصولات خود را به خوبی عرضه کرده است.

مدیر بازرگانی پتروشیمی بندر امام با تاکید بر این که این مجتمع از ابتدای سال تا نیمه شهریور ماه، 334 هزار و 695 تن محصول در بورس عرضه کرده است که از این مقدار با وجود تقاضای 450 هزار و 747 تنی، فقط 211 هزار و 915 تن معامله شده است.

وی همچنین با اشاره به حجم معاملات محصولات پتروشیمی بندر امام در سال 1394، گفت: در سال گذشته 587 هزار و 764 تن محصول در بورس عرضه اما با توجه به کاهش قیمت ها تنها 170 هزارو 638 تن معامله شد.

ملکی دلیل معامله کم محصولات را نسبت به تقاضای موجود، وجود تقاضای کاذب دانست و گفت: کمبود نقدینگی و نوسان های قیمت در بازار نیز روی حجم معاملات تاثیرگذاشته است.

وی در مورد انتقادات مطرح شده نسبت به بورس کالای ایران و اصرار برخی مدیران مبنی بر خروج محصولات پتروشیمی از این بورس، اظهار کرد: پتروشیمی بندر امام در عرضه محصولات در بورس مشکلی ندارد و جزو شرکت هایی است که حتی در شرایط سخت، محصولات خود را در بورس کالا عرضه کرده با این حال تاکید داریم که اگر مشکلی در این بورس وجود دارد به جای خروج ازآن باید نحوه عرضه محصولات اصلاح شود.

ملکی خاطرنشان کرد: لازم است کدهای کاذب در سامانه بهین یاب حدف شوند تا تقاضا، روند عادی داشته باشد.

مدیر بازرگانی پتروشیمی بندر امام با تاکید بر این که این مجتمع امسال صادرات محصول جامد نداشته، گفت: در سال جاری ال.پی.جی.، پنتان پلاس و مقداری مشتقات آروماتیکی صادر کرده ایم.

۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۴۸
تعداد بازدید : ۵۰۳