صادرات کالاهای نفتی از بنادر هرمزگان ٥٧ درصد افزایش یافت

صادرات کالاهای نفتی از بنادر هرمزگان ٥٧ درصد افزایش یافت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حجم کل کالاهای صادر شده در بخش نفتی در مدت ٥ ماه امسال در این استان، ٦ میلیون و ٤٩١ هزار تن است که افزایش ٥٧ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش شانا، ابراهیم ایدنی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، امروز (سه‌شنبه، ٢٣ شهریورماه) در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع عملیات انجام شده در بنادر استان هرمزگان، ٢٦ میلیون و ١٩٨ هزار تن کالاهای غیرنفتی و ١٥ میلیون و ٩٥٤ هزار تن کالاهای نفتی تخلیه و بارگیری شده است.

وی حجم کل کالاهای صادر شده در بخش نفتی در مدت ٥ ماه امسال را ٦ میلیون و ٤٩١ هزار تن اعلام کرد و از افزایش ٥٧ درصدی این بخش از عملیات بندری خبر داد و افزود: در این مدت همچنین، یک میلیون و ٤٨٦ هزار و ٣١٣ تن انواع کالا در بخش نفتی وارد شده است.

ایدنی تصریح کرد: در این مدت همچنین حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بندرهای تجاری استان ١٤ میلیون و ٨٣٠ هزار و ٥٠٦ تن با رشد ٥٥ درصدی اعلام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ترانزیت ٤١ هزار و ٧٠٣ تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بندرهای این استان طی امسال خبر داد و عنوان کرد: همچنین بیش از ٣ میلیون و ٩٥٠ هزار و ١٥٥ تن کالای غیرنفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ١٥ درصدی است.

وی تعداد شناورهای ورودی به بندرهای تجاری این استان در ٥ ماه سال ٩٥ را بیش از ١٦ هزار فروند اعلام کرد و گفت: از این میزان، ٢ هزار و ١٥١ فروند شناور بالای هزار تن و ١٣ هزار و ٨٩٠ فروند از کشتی های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزار تن وزن داشته‌اند.

ایدنی ضمن اشاره به رونق تردد شناورها به بندرهای تجاری این استان، افزود: پهلوگیری شناورها طی این مدت، در مجموع ٢٢ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۲۱
تعداد بازدید : ۴۱۷