برجام سبب ورود تدریجی ایران به صحنه بین‌المللی شد

برجام سبب ورود تدریجی ایران به صحنه بین‌المللی شد
رئیس کل بانک مرکزی گفت: برجام موجب ورود تدریجی ایران به صحنه های بین‌المللی، ٢ برابر شدن صادرات نفت، باز شدن نظام بانکی و سایر موفقیت ها شد.

به گزارش شانا، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، دیروز (سه‌شنبه، ٢٣ شهریورماه) در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: مردم نباید تحولات اقتصادی و عظمت برجام را در صحنه بین‌المللی فراموش کنند.

وی به آرامش اقتصادی موجود در اقتصاد کشور پس از اجرایی شدن برجام اشاره کرد و افزود: آرامش موجود، فضا را برای کشور و استان کرمان باز کرده تا تصمیم گیری ها در این فضا بسیار آسان باشد، اما در دولت گذشته این کار ممکن نبود.

سیف، آرامش، تعادل اقتصادی و آثار مثبت آن را از دیگر اقدامهای مثبت دولت تدبیر و امید در بخش برجام عنوان کرد و گفت: این آرامش موجب شده در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: نظام بانکی کشور نیز باید در فضای موجود کشور به رسالت خود عمل کند، در گذشته از ابزار توسعه و ساماندهی اقتصادی به درستی بهره برداری نشده و موجب بروز حجم وسیعی از مشکلات نظام بانکی شده است.

وی به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری به موقع این اصول را ابلاغ کردند و این مهم منجر به عزم همگانی در دولت تدبیر و امید و اشراف کامل دولت بر مسائل اقتصادی کشور شده است.

سیف طرح اصلاح نظام بانکی را حرکتی به سمت بازگرداندن ظرفیت بانک ها به جایگاه واقعی خود و توانمند کردن آنها دانست و گفت: مسیر قرار دادن تسهیلات نظام بانکی برای تحقق اهداف اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و اصلاح نظام بانکی و حمایت آن در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۵۹۲