مذاکره با پالایشگاه امام خمینی شازندبرای افزایش خوراک پتروشیمی‌ها

مذاکره با پالایشگاه امام خمینی شازندبرای افزایش خوراک پتروشیمی‌ها
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پالایشگاه امام خمینی شازندبا توجه به قابلیت های خود می تواند در تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی بیش از گذشته نقش آفرین باشد.
به گزارش خبرنگار نیپنا، مهندس مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز چهارشنبه(24 شهریورماه) درجریان بازدید از پالایشگاه امام خمینی شازند در جمع خبرنگاران با اشاره به قابلیت های موجود این پالایشگاه برای تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی اظهارکرد:  امروز با مدیران پالایشگاه امام خمینی شازند درباره تامین خوراک بیشتر پتروشیمی‌های استان مانند پتروشیمی شازند و پتروشیمی خمین مذاکراتی خوب و سازنده  انجام شد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود:: پالایشگاه شازند تامین‌کننده خوراک پتروشیمی اراک است و این پالایشگاه نفتای مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی را تامین می‌کند و در صورت فراهم شدن شرایط می توان سطح همکاری ها را افزایش داد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به این که این پالایشگاه در مرکز کشور واقع شده و از نظر استراتژیک بسیار با اهمیت است، افزود: پالایشگاه امام خمینی نخستین پالایشگاهی در کشور است که بنزین و گازوئیل یورو4 تولید کرده و اکنون یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان سوخت تهران است.
وی ادامه داد: این پالایشگاه در تلاش است تا محصولات جدیدی مانند پروپیلن تولید کند که می‌تواند در پتروشیمی‌ها به عنوان خوراک مورد استفاده قرار گیرد.
شاهدایی به پتروشیمی خمین اشاره کرد و ادامه داد: قرار است این پتروشیمی که اکنون در مرحله خرید تجهیزات قرار دارد خوراک خود را که پروپیلن است از این پالایشگاه دریافت کند.
وی افزود: محصول نهایی پتروشیمی خمین گرید‌های پلی پروپیلن است.
معاون وزیر نفت با بیان این کهLPG تولیدشده در پالایشگاه شازند می‌تواند به عنوان خوراک پتروشیمی شازند مورد استفاده قرار گیرد گفت: در این خصوص نیز مذاکراتی را انجام می دهیم.
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۵۶
تعداد بازدید : ۵۵۱